طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اصلاح می‌شود
کد خبر: 3963478
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس اصلاح می‌شود

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به رد طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، گفت: بنا شده است که این طرح در کمیسیون آیین‌نامه کارشناسی‌تر بررسی شود و بعد از آن در صحن مجلس رأی‌گیری شود.

به گزارش ایکنا از فارس، فرهاد طهماسبی، نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی امروز، 21 فروردین در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی در ناحیه بسیج دانشجویی در خصوص طرح شفافیت آرای نمایندگان مجلس، گفت: رأی بنده در خصوص این طرح موافق بود اما نمایندگانی که سابقه هم داشتند با استدلال مطالبی را مطرح کردند که این طرح در کمیسیون آیین‌نامه کارشناسی‌تر بررسی شود و بعد از آن در صحن مجلس رأی‌گیری شود.

وی افزود: اصلاح این طرح هم مربوط به مسائلی بود که ممکن است برای مردم دردسرساز شود ‌به‌عنوان مثال شفافیت در رأی‌گیری وزیران، وگرنه شفافیت مالی خودمان را انجام می‌دهیم چون اگر شفافیت باشد تهمت و بحث کمتر است البته بنده این آمادگی را دارم که حقوق و مزایا و همچنین آرای خودم را در اختیار عموم قرار دهم.

طهماسبی در ادامه در پاسخ به وضعیت احیای دریاچه بختگان از محل آب سد درودزن، گفت: این سد آب شرب کلان‌شهر شیراز را تأمین می‌کند و هر روز هم درخواست تأمین آب افزایش می‌یابد، به‌همین دلیل نمایندگان شیراز و مرودشت همواره بر این نکته تأکید داشته‌اند که آب شرب مردم مهم‌تر از دریاچه است.

نماینده مردم نی‌ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با ابراز امیدواری از اینکه نزولات آسمانی بیشتر باشد، گفت: در دریاچه ارومیه سرشاخه‌هایی از کشورهای مجاور و کوه‌های اطراف منحرف کردند و دولت هم اعتبارات ملی و کلانی را تأمین کرد و دریاچه ارومیه تا حدودی احیا شد، امیدواریم دریاچه بختگان نیز چنین مسیری طی کند.

وی همچنین به مطالبات مردم روستای ده فاضل اشاره کرد و گفت: مطالبات مردم این روستا را در مورد معدن از مسئولان مربوطه پیگیری کردم که پاسخ آن‌ها این بود قانون است و قانون را اجرا کردیم، لذا فعلا باید به این قانون احترام بگذاریم و اگر نقص از قانون است اصلاحش کنیم.

طهماسبی در عین حال این نکته را یادآور شد که ما مرجع ابطال مجوز اکتشاف معدن نیستیم و اجازه ابطال آن را نداریم اما برای پیگیری مشکلات کنار مردم هستیم و اعتراضات را منتقل می‌کنیم ولی خلاف قانون عمل نمی‌کنیم.

انتهای پیام
captcha