مفاخر زنده پزشکی ایران جلوی دوربین رفتند
کد خبر: 3963485
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹
در مجموعه مستند «پزشکان»

مفاخر زنده پزشکی ایران جلوی دوربین رفتند

مستند «پزشکان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی حامد کاظم‌زاده در 13 قسمت 45 دقیقه‌ای با پرداختن به زندگی شخصی و حرفه‌ای مفاخر پزشکی زنده ایران، به سفارش شبکه یک سیما کلید خورد.

به گزارش ایکنا، حامد کاظم‌زاده؛ کارگردان و تهیه‌کننده مستند پزشکان، از آغاز تصویربرداری مستند «پزشکان» خبر داد و گفت: این مستند به معرفی و زندگی شخصی و حرفه‌ای مفاخر پزشکی ایران می‌پردازد. قرار است در 13 قسمت ساخته و پخش شود که هر قسمت به زندگی یکی از این مفاخر می‌پردازد.

کاظم‌زاده با اعلام اینکه تصویربرداری «مستند پزشکان» از شنبه 21 فروردین‌ماه آغاز می‌شود، گفت: مدت زمان هر قسمت از مستند پزشکان 45 دقیقه است و پخش این مجموعه را شبکه یک سیما بر عهده دارد. لازم به ذکر است زندگی این مفاخر پزشکی ،در سه مقطع کودکی، جوانی و حال، با دو بخش پیش و پس از انقلاب در این مستند روایت می‌شود.

وی افزود: تصویربرداری این مستند با ورود به زندگی شخصی این مفاخر در خانه و محل کار و به صورت رئال انجام می‌شود، اما بخش مهم و با اهمیت تصویربرداری ما در این مجموعه، در بازسازی تاریخی زندگی این اساتید است که گروه بازسازی ما با حدود 50 هنرمند و متخصص در این کار، ضمن بهره‌برداری از آرشیو تصاویر تاریخی، ما را در ساخت این مجموعه یاری می‌کنند.

کاظم‌زاده در مورد اهمیت ساخت و پخش این مستند تصریح کرد: پزشکان ایرانی در زمینه توسعه سلامت و بهداشت عمومی جامعه آنچنان رشد قابل توجهی داشته‌اند و به جایگاهی رسیده‌اند که سالانه تعداد زیادی از بیماران خارجی به عنوان توریست سلامت به ایران می‌آیند، آوازه جهانی این پزشکان و زحمات بی‌نظیر آنها در حوزه سلامت و درمان، ما را بر آن داشت که به دنبال ساخت این مستند برویم.

انتهای پیام
captcha