برنامه‌های ویژه تبلیغات اسلامی تهران در ایام ماه رمضان
کد خبر: 3963541
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۲
عبداللهی تشریح کرد:

برنامه‌های ویژه تبلیغات اسلامی تهران در ایام ماه رمضان

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، برنامه‌های ویژه این اداره‌کل در ایام ماه مبارک رمضان را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران، روح‌الله عبداللهی، مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران به تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان با توجه به وضعیت شیوع کرونا پرداخت و گفت: پیش از شروع پیک چهارم کرونا و اعمال محدودیت‌های جدید و تعطیلی 10 روزه‌ای که اعلام شده است، برنامه «فصل بندگی» را در دستور کار داشتیم و متناسب با این دستور کار، کارگروه‌هایی از نیمه ماه شعبان تشکیل شد.

عبداللهی افزود: کارگروه‌هایی همچون کارگروه فرهنگی، هماهنگی، پشتیبانی و اجرایی، مبلّغان و شبکه حمایت هیئت و تشکل‎‌های مذهبی، تبلیغ نوین، تولید محتوا، ارتباطات و رسانه جلسات متعددی در این قالب برگزار شد. طرحی را داریم تحت عنوان «نشاط و معنویت» که قرار بود در شب‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود، اما اکنون باتوجه به وضعیت جدید شیوع بیماری کرونا، این برنامه نیز تحت الشعاع قرار گرفته و چنانچه وضعیت به حالت عادی بازگردد، آمادگی اجرای آن وجود دارد.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: ما در مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی ذاتاً به دنبال برگزاری مناسک و مراسم مذهبی در ایام مختلف سال هستیم و در ماه محرم نیز به عنوان حامی برگزاری مراسم عزاداری تلاش کردیم تا با ابلاغ و اجرای درست دستورالعمل‌ها، ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا را نسبت به برگزاری مراسم متقاعد کنیم که تجربه خوبی نیز بود و با توجه به همین تجربه، انتظار داشتیم که در ماه مبارک رمضان نیز با رعایت همان دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم مذهبی برگزار شود، اما متأسفانه با پیگیری‌های مستمر و مجدانه همه مسئولان سازمان و چهره‌های شاخص، در حال حاضر این مهم مقدور نیست و با این وجود چنانچه از موج چهارم خارج شویم، ما فوراً آمادگی اجرای ویژه‌برنامه‌های ماه مبارک رمضان را داریم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌های اداره‌کل در ماه مبارک رمضان برای شهرستان‌های استان تهران طراحی شده است، اضافه کرد: در کنار این برنامه‌ها، با همکاری هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران، برنامه‌ریزی کردیم و در تلاش هستیم چنانچه شرایط اجازه دهد، همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی(ع)، مراسم کوهنوردی خانوادگی تحت عنوان «مهتاب نوردی» را از افطار تا سحر با مشارکت علاقه‌مندان داشته باشیم. برای روز عید سعید فطر نیز برنامه‌‎ای با عنوان «کوهپیمایی خانوادگی» را در دستور کار داریم که در صبح روز عید فطر برگزار خواهد شد.

عبداللهی در ارتباط با برنامه‌های مجازی این اداره‌کل در ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: مهمترین برنامه مجازی ما برای ماه مبارک رمضان، جشنواره مجازی «عطر قرآن» است که با همکاری بسیج و کانون فرهنگی، تبلیغی رشد معنوی در دو بخش کودک و نوجوان و نیز بزرگسالان برگزار خواهد شد. در بخش بزرگسالان، تفسیر، تلاوت قرآن، مبانی قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب و هم‌‍خوانی قرآنی را خواهیم داشت و برنامه‌های بخش کودک و نوجوان شامل نقاشی، بلبلان وحی، هم‌خوانی قرآنی، گلبانگ مؤذن و سرودهای قرآن است که علاقمندان به شرکت در این رقابت تا ۳۰ فروردین‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی etr_quran@ در شبکه‌های ایتا و سروش ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: در کنار این برنامه‌ها، یک بخش ویژه برای گروه‌های سرود و هم‌خوانی داریم که می‌توانند آثار خود شامل مناجات‌خوانی، هم‌خوانی قرآن، سرود در ارتباط با میلاد امام حسن مجتبی(ع)، شهادت حضرت علی(ع)، لیالی قدر و عیدانه عید سعید فطر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی در ادامه گفت: همانند مقاطع مختلف سال، در ماه مبارک رمضان نیز پویش اهدای خون را در مناطق مختلف استان تهران با همکاری سازمان انتقال خون برگزار می‌کنیم.

عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال دارد تمام برنامه‌های حضوری ما با توجه به شرایط کرونا منتفی شود، پویشی را تحت عنوان «نان علوی و رطب حسنی» برای خانواده‌های نیازمند شهرستان‌های تهران تدارک دیده‌ایم که در این طرح به جای دادن بن و مشخص کردن افراد که شاید به کرامت انسانی آن‌ها لطمه‌ای وارد شود، تعدادی نانوایی را مشخص کردیم تا در قالب طرح اطعام «نان علوی و رطب حسنی» نان رایگان را در اختیار همه روزه‌داران نیازمند در مناطق محروم استان قرار دهند.

وی در پایان تصریح کرد در صورت بهبود شرایط فعلی، برنامه «نشاط و معنویت» در سطح شهرستان‌ها قابل اجرا خواهد شد و برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با توجه به منویات و تأکیدات مقام معظم رهبری در مورد کاهش جمعیت و تحدید نسل که جامعه ما از ناحیه کاهش فرزندآوری با آن روبه رو است، با برگزاری ایستگاه‌های مشاوره خانواده و پزشکی، راه‌اندازی پویش ۳+، اجرای دیگر برنامه‌های متنوع برای خانواده‌ها و زوج‌های جوان، سهم خود در رفع این مشکل جامعه که بخشی از آن مربوط به ناباروری زوجین، بخشی مربوط به ضعف فرهنگی و بخشی مربوط به مشکلات مالی و حمایتی است، ادا کرده باشیم که البته در زمینه مساعدت‌های مالی در این حوزه نیز نیازمند یک مجموعه حمایتی و خیریه پویا و مؤثر هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکل‌گیری آن باشیم.

انتهای پیام
captcha