پرونده بدهی اوقاف فارس به مربيان حفظ قرآن بسته شد
کد خبر: 3963566
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰
پیگیری‌های ایكنا به‌ثمر نشست؛

پرونده بدهی اوقاف فارس به مربيان حفظ قرآن بسته شد

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس از پرداخت تمام حق‌الزحمه مربیان طرح ملی حفظ قرآن اوقاف در این استان بعد از گذشت دو سال خبر داد و گفت: پرونده بدهی اوقاف فارس به مربيان حفظ قرآن بسته شد.

نخستین بار در تاریخ 24 دی‌ماه سال 99 بود كه خبری مبنی عدم پرداخت حق‌الزحمه مربیان طرح ملی حفظ قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه در استان فارس به دست خبرنگار ایكنا فارس رسید. خبری كه حكایت از درددل‌های بسیاری از مربیان طی این مدت بود.

در این راستا و به‌منظور انجام رسالت ایكنا خبری با عنوان «از گلایه مربیان حفظ قرآن اوقاف تا پاسخ‌گویی مسئولان اوقاف» در تاریخ مذكور بر روی خروجی این رسانه قرار گرفت كه ضمن اعلام گلایه مربیان، حكایت از پاسخ‌گویی به موقع مسئولان اوقاف فارس داشت.

بعد از آن در تاریخ 15 بهمن سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه فارس خبری با عنوان «آغاز پرداخت حق‌الزحمه مربیان قرآن فارس بعد از 2 سال» را داد و تعداد تقریبی مربیانی كه حق‌الزحمه آن‌ها طی این مدت پرداخت نشده است را ۳۰۰ نفر اعلام كرد.

وی همچنین وجود یك سری مشكلات در بحث پرداخت حق‌الزحمه مربیان را دلیل تعویق روند پرداخت حق‌الزحمه‌ها عنوان كرد اما در عین حال این عكس‌العمل به‌موقع نشان خوبی داشت.

با پیگیری‌های دوباره خبرنگار ایكنا در روزهای نخست سال 1400 حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس از «پرداخت حق‌الزحمه 90 درصد مربیان حفظ قرآن اوقاف فارس» خبر داد و همچنین در مصاحبه دیگری هم تأكید كرد «تمام حق‌الزحمه مربیان حفظ قرآن فارس تا پایان فروردین‌ماه پرداخت می‌شود» كه باعث شد دل قرآنیان فارس به این مسئله گرم شود.

در نهایت سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس امروز، 22 فروردین‌ماه به خبرنگار ایكنا خبر از پرداخت تمام حق‌الزحمه مربیان حفظ قرآن این استان داد و گفت: 30 میلیون تومان باقی‌مانده حق‌الزحمه مربیان حفظ قرآن مربوط به سال 97  پرداخت شده و در نهایت پرونده بدهی اوقاف بسته شد.

سرانجام پیگیری‌های ایكنا به ثمر رسید و مربیان حفظ قرآن به حق خود بعد از گذشت دو سال رسیدند. این مسئله نشان‌گر خوبی است كه می‌توان با مطالبه‌گری جامعه قرآنی بسیاری از مسائل را به سرانجام خیر رساند.

انتهای پیام
captcha