افزودن نام 103 عضو اخوان‌المسلمین به فهرست تروریسم مصر
کد خبر: 3963627
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰

افزودن نام 103 عضو اخوان‌المسلمین به فهرست تروریسم مصر

واحد مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مصر پس از صدور احکام دادگاه علیه 103 عضو اخوان‌المسلمین، نام آنها را به فهرست تروریسم افزود. 

به گزارش ایکنا به نقل از روسیاالیوم، مقامات قضایی مصر در تاریخ 9 مارس (19 اسفند 99) 3 حکم صادر کردند که 52 اخوانی را در لیست تروریسم قرار داد. همچنین 5 رأی نیز هفته گذشته علیه برخی اعضای دیگر این گروه صادر شد.

بدین ترتیب، واحد مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم در مصر پس از صدور این احکام، نام 103 عضو اخوان‌المسلمین را به فهرست تروریسم افزود. 

با افزودن این افراد، تعداد عناصر اخوانی موجود در فهرست‌های تروریستی در مصر طی از سال 2016 تا هفته گذشته، به 6 هزار و 767 فرد و 8 نهاد رسیده است. به ادعای مقامات مصری به طور رسمی ثابت شده است که این افراد و نهادها در جنایات تروریستی رخ داده در داخل مصر و برخی از آنها در تأمین مالی و تأمین سلاح و مهمات برای عناصر افراطی در جهت استفاده علیه مردم همکاری داشتند.

بر اساس گزارش رسانه‌های مصر، مقامات این کشور در تلاشند این فهرست‌ها را با هدف تبادل اطلاعات در مورد عناصر و سازمان‌های طبقه‌بندی شده در فهرست تروریسم، به دیگر کشورها ارائه کنند.

هفته گذشته دادگاهی در مصر، محمود عزت، قائم‌مقام رهبر اخوان‌المسلمین را در خصوص پرونده معروف به حوادث دفتر ارشاد به حبس ابد محکوم کرد. همچنین اتهامات دیگری از قبیل تحریک به خشونت و تهیه سلاح برای درگیری‌های خارج از مقر گروه اخوان‌المسلمین میان طرفداران و مخالفان این گروه در سال ۲۰۱۳ میلادی متوجه وی شده است.
انتهای پیام
captcha