واکنش‌ها به هتک حرمت مسجدی در غرب فرانسه
کد خبر: 3963843
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

واکنش‌ها به هتک حرمت مسجدی در غرب فرانسه

به دنبال هتک حرمت مسجدی در غرب فرانسه، شماری از مقامات این کشور رسماً این اقدام نژادپرستانه را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الحرة، روز یکشنبه ۲۲ فروردین مسئولان فرانسوی اعلام کردند که مسجدی در غرب این کشور با عبارات ضد اسلامی که بر دیوارهای آن نوشته شده بود، مورد هتک حرمت قرار گرفت.

ناظر مسجد و مرکز فرهنگی اسلامی شهر «رن» فرانسه و برخی ساکنان این شهر، صبح یکشنبه و تنها دو روز مانده به آغاز ماه مبارک رمضان، با عباراتی توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان و عبارات نژادپرستانه در تبلیغ مسیحیت کاتولیک بر دیوارهای مسجد روبه‌رو شدند.

جرالد درمانین، وزیر کشور فرانسه پس از این حادثه، هتک حرمت این مسجد را که موجب خشم مسلمانان این کشور شده است، محکوم کرد.

دارمانین در حساب شخصی خود در توییتر نیز همبستگی خود را با مسلمانان اعلام کرد و گفت که برای بررسی اوضاع از این مسجد بازدید کرده است.
 
وی در بازدید از مرکز فرهنگی اسلامی شهر رن گفت: نقاشی‌ها و کتیبه‌های ضداسلامی که روی دیوارهای این مرکز کشیده شده، قابل قبول نیست و آزادی مذهبی و عبادت در فرانسه یک اصل اساسی است. 
 
محمد زیدونی، رئیس شورای محلی مسلمانان فرانسه هم ضمن محکوم کردن این اقدام، عبارات نوشته شده بر دیوارهای مسجد را عباراتی بسیار توهین‌آمیز خواند و گفت: ما فرزندان این کشور حتما در برابر خشونت، توحش و تنفر خواهیم ایستاد.

ناتالی اپر، رئیس شورای شهر سوسیالیست و همچنین والری پویت، عضو راست‌گرای مجلس سنای فرانسه نیز این حادثه نژادپرستانه را محکوم کردند.

عبدالله زکری، رئیس مرکز دیدبان اسلام‌هراسی فرانسه نیز جو ضداسلامی حاکم بر فرانسه را محکوم کرد و گفت: متأسفانه سخنان برخی سیاستمداران، اوضاع را بدتر از قبل می‌کند.
 
«شورای عبادت مسلمانان فرانسه» نیز در واکنش به این اهانت گفته که حادثه رن دو روز پس از حمله با سلاح سرد به مسجد الرحمه در شهر نانت و تهدید به قتل «نادیا لازونی» روزنامه‌نگار مسلمان صورت گرفته است.
انتهای پیام
captcha