انجمن علمای یمن: امت اسلام با درک رمضان جبهه مقابله با کفر را تقویت کند
کد خبر: 3964076
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

انجمن علمای یمن: امت اسلام با درک رمضان جبهه مقابله با کفر را تقویت کند

انجمن علمای یمن در پیام تبریکی به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان گفت که امت اسلام با درک مناسبت‌های جهادی رمضان جبهه مقابله با کفار و منافقان را تقویت کند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری المسیره، انجمن علمای یمن با صدور بیانیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به امت اسلامی تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: ماه مبارک رمضان فرصتی بزرگ برای بازگشت صادقانه به سمت پروردگار متعال و فصلی برای تحول جان‌ها با تمسک به قرآن است.

انجمن علمای یمن تصریح کرد: رمضان ماه تلاش مجدانه برای پیشه کردن تقوا، برخورداری از هدایت الهی و شاد کردن دل فقرا، مساکین و خانوداه‌‌های شهدا و مجروحان و آوارگان است.

انجمن علمای یمن بر اهمیت آگاهی از مقاصد روزه‌داری و مناسک آن و استفاده از مناسبت‌های جهادی ماه مبارک رمضان و در رأس آن یوم الفتح(فتح مکه در بیستم ماه مبارک رمضان در سال هشتم هجری) و یوم الفرقان(جنگ بدر که در هفدهم رمضان سال دوم هجرت اتفاق افتاد) تأکید کرد و گفت: درک این مناسبت‌ها می‌تواند جبهه جهاد علیه کفار و دوستان آنها از میان منافقان را تقویت کند، کسانی که به امت اسلامی و ملت یمن تجاوز کردند و دست از هیچ گونه ظلم و منکری نکشیدند تا در جواب آن انقلابی با هدف برچیدن ظلم و خلاصی از استعمار و سرسپردگی به راه افتد.

انجمن علمای یمن همچنین کاسبان و تجار را هم به ترس از خدا و کاستن از درد و رنج مردم از طریق مدارا و رأفت نسبت به مردم و دادن زکات مال به منظور پاک کردن مالشان فرا خواند و از دولت نجات ملی یمن نیز خواست در نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و مجازات دلالان به خوبی به مسئولیت خود عمل کند.

گفتنی است، رهبر انقلاب یمن نیز شب گذشته، 23 فروردین با صدور بیانیه‌ای حلول ماه مبارک رمضان را به مردم یمن و امت اسلامی تبریک گفت.

عبدالملک بدرالدین الحوثی گفت: ماه رمضان فرصتی برای رسیدگی به بسیاری از مشکلات امت و رسیدن به تعالی در مقابله با چالش‌ها است.

وی بر اهمیت اهتمام به ماه مبارک رمضان برای رسیدن به برکات این ماه مبارک تأکید کرد و گفت که در رأس این برکات تزکیه نفس، رسیدن به تقوا و تحکیم ارتباط با کتاب پروردگار است.

یمن در کنار اغلب کشورهای عربی، امروز سه‌شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان در این کشور اعلام کرده است.

انتهای پیام
captcha