اقامه نماز تراویح در نخستین شب ماه رمضان در مسجدالحرام + عکس
کد خبر: 3964199
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴

اقامه نماز تراویح در نخستین شب ماه رمضان در مسجدالحرام + عکس

مسجدالحرام شب گذشته، 23 فروردین شاهد اقامه نماز تراویح در نخستین شب ماه مبارک رمضان بود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «مبتدا»، مسجدالحرام شب گذشته شاهد برپایی مراسم آیین و نیایش اولین شب ماه مبارک رمضان بود و جمعی از افراد ساکن عربستان که مجوزهای سازمان بهداشت این کشور را برای زیارت خانه خدا داشتند، نخستین نماز تراویح این ماه مبارک را اقامه کردند.

بر اساس مصوبه مقامات عربستان سعودی در رمضان امسال با توجه به ادامه روند شیوع کرونا، فقط افراد ساکن عربستان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا می‌توانند زائر خانه خدا شوند، مشروط به اینکه در یک سایت مخصوص ثبت نام کرده باشند و در آن تأیید شود که دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند یا ۱۴ روز از تزریق دوز اول کرونا گذشته باشد یا کرونا را گرفته‌اند و در برابر این ویروس ایمن هستند.

ریاست کل امور مسجدالحرام و مسجدالنبی هم اعلام کرد که این روزها ضدعفونی اطراف خانه خدا و محل طواف زائران و صحن‌های مسجدالحرام به‌طور مرتب انجام می‌شود و روزانه 27 هزار بطری یک بار مصرف آب زمزم بین نمازگزاران و زائران توزیع می‌شود.

در حالی که رمضان سال گذشته درهای مسجدالحرام به روی زائران بسته شده بود، امسال نماز تراویح در شب اول ماه رمضان با حضور زائران اقامه شد و با توجه به شیوع کرونا رکعت‌های این نماز به پنج رکعت کاهش یافت.

گفتنی است،‌ برخی کشورهای عربی و اسلامی از جمله عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، فلسطین، مصر، سلطنت عمان، اردن، لبنان، تونس و دیوان وقف سنی عراق سه‌شنبه(۲۴ فروردین) را به عنوان نخستین روز ماه مبارک رمضان اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha