سفیر لیبی: جاذبه‌های تاریخی و مذهبی «کربلا» را توریستی کرده است
کد خبر: 3964399
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸

سفیر لیبی: جاذبه‌های تاریخی و مذهبی «کربلا» را توریستی کرده است

سفیر لیبی در بغداد در مراسم آغاز فعالیت‌های جشنواره «تمدن ما، افتخار ما» که به همت آستان مقدس حسینی در کربلای معلی برگزار شده است، تأکید کرد که جاذبه‌های تاریخی و مذهبی کربلا این شهر را به یک شهر توریستی درجه یک مبدل کرده است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حسینی(ع)، موزه امام حسین(ع) وابسته به آستان مقدس حسینی، جشنواره‌ای بین‌المللی را با عنوان «تمدن ما افتخار ماست» در قلعه باستانی الاخیضر در غرب کربلا با مشارکت عربی و بین‌المللی برگزار کرد.

علاء ضیاء‌الدین، ناظر کل موزه در این خصوص گفت: جشنواره تمدن ما افتخار ما که آستان مقدس حسینی در قلعه الاخیضر برگزار کرد، تمدن‌های جهان را با دعوت از سفارتخانه‌ها و وابستگان فرهنگی در عراق گرد هم آورد.

وی توضیح داد: حضور گسترده، برای ما باعث افتخار است، زیرا تمدن ما باستانی است و شهر کربلا از اهمیت زیادی برخوردار است و این حضور، توجهات را به سمت شهر کربلا جلب می‌کند.

ناظر با اشاره به مشارکت 16 کشور در فعالیت‌های این جشنواره گفت: جهانگردی رودخانه‌ای از طلا است و کربلا سرچشمه این رودخانه خواهد بود.

علی عبید، مدیرکل بخش تحقیقات و کاوش در وزارت فرهنگ، جهانگردی و آثار باستانی عراق، به نوبه خود گفت: این جشنواره نشان‌دهنده علاقه آستان مقدس حسینی به میراث فرهنگی باستانی تمام بشریت است.

وی افزود: این میراث تأثیر بسزایی در سایر تمدن‌ها، ادیان و همه ملت‌ها دارد، بنابراین مراقبت از آن در زمان کنونی بسیار مهم است.

الصید علی، سفیر لیبی در عراق نیز در گفت‌وگو با پایگاه خبری آستان مقدس حسینی گفت: شهر کربلا بخشی از تاریخ تمدن بشری است و نقش آستان مقدس حسینی از طریق انجام این فعالیت‌ها که پشتیبان میراث بشری است، مشخص است.

او ادامه داد: به نظر من، این شهر، غنی از بناهای یادگار  و ماندگار، مانند مقبره امام حسین و برادرش ابوالفضل العباس و بقیه آثار و جاذبه‌های تاریخی و مذهبی است؛ بنابراین یک شهر توریستی درجه یک خواهد بود.

قابل ذکر است که آستان مقدس حسینی(ع) در حال کار بر روی بسیاری از پروژه‌های فرهنگی است که به حمایت از گردشگری در شهر مقدس کربلا کمک می‌کند، شهری که یکی از مهمترین مقاصد بسیاری از بازدید‌کنندگان از کشورهای مختلف جهان است.

انتهای پیام
captcha