کتاب «تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه» منتشر شد
کد خبر: 3965008
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹

کتاب «تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه» منتشر شد

کتاب «تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه» در 5 فصل تهیه و تنظیم و از سوی مؤسسه بوستان کتاب شده است.

کتاب «تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه» منتشر شدبه گزارش ایکنا، کتاب حاضر درباره بازشناسی تکثیر فرهنگ زمانه در بیانات قرآن است. از دیرباز با توجه به برخی آیات که به نحوی به آداب، رسوم و اعتقادات سرزمین حجاز اشاره دارند، شبهاتی را متوجه قرآن کرده‌اند که قرآن کریم تحت تأثیر فرهنگ و موقعیت جزیره العرب در آن زمان نازل شده است. 
 
این اثر تلاش کرده است با توجه به ظاهر آیات قرآن و توضیح و تفسیر آیات مورد سؤال و شبهه و با استفاده از تجربیات و آثار محققان این حوزه، در مسیر پاسخگویی به این شبهات و سؤالات گامی بردارد. در این نوشتار، برخی از پرسش‌های مربوط به این مسئله در منظر دینی و از منظر قرآن مورد کاوش قرار گرفت.
 
کتاب «تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه» در 5 فصل تهیه و تنظیم شده است که عناوین فصول شامل؛ مفهوم‌شناسی؛ قائلین به تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمانه؛ مهم‌ترین مظاهر فرهنگی عصر نزول قرآن؛ قرآن و فرهنگ زمانه در بوته نقد و نظر  بررسی شبهات قرآن و فرهنگ زمانه است.
 
این کتاب در قطع رقعی برای مخاطب عمومی توسط علیرضا صالحی و مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی پدید آمده است؛ قیمت روی جلد این اثر ۴۳۰۰۰ تومان و قیمت خرید اینترنتی آن ۳۴۴۰۰ تومان است.
 
علاقه‌مندان با خرید اینترنتی کتب مؤسسه بوستان کتاب از طریق نشانی www.bustaneketab.com می‌توانند از تخفیف ۲۰ درصدی بهره‌مند شوند.
انتهای پیام
captcha