رمضان و مقررات کرونایی در اردن
کد خبر: 3965072
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۲

رمضان و مقررات کرونایی در اردن

تشدید مقررات کرونایی در کشور اردن در سایه تشدید شیوع این بیماری همه‌گیر در جهان، بر حال و هوای رمضان برای مردم این کشور هم تأثیر گذاشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الجزیره، با افزایش شدید شمار مبتلایان به کرونا در کشور اردن و قرار گرفتن این کشور در جایگاه هفتم در بین کشورهای دنیا از نظر رشد این بیماری، اردنی‌ها ماه رمضان امسال را هم در سایه تدابیر کرونایی اتخاذ شده توسط دولت اردن سپری می‌کنند.

وزارت اوقاف اردن سال گذشته به دلیل وجود خطر ویروس کرونا مساجد این کشور را در ماه مبارک رمضان کاملاً بسته بود.

با وجود اینکه امسال، دولت اردن در آستانه ماه مبارک برای برپایی نماز صبح و مغرب در مساجد مجوز داده است، اما با توجه به قانون محدودیت تردد سراسری که در حال حاضر از ساعت هفت بعد از ظهر تا شش صبح اعمال شده است، عملاً این مقررات، مانع استقبال شهروندان از برپایی نماز در مساجد شده است، مگر اینکه بخواهند پای پیاده به مسجد بروند.

رمضان و مقررات کرونایی در اردن

در عین حال محمد الخلایله، وزیر اوقاف و امور و مقدسات اسلامی نیز تأکید کرده است که هیچ تصمیمی در خصوص بازگشایی مساجد در ماه مبارک برای برپایی نمازهای تراویح و نماز جمعه اتخاذ نشده است و اگر شرایط بهتر شود امکان بررسی این قضیه وجود دارد.

با وجود درخواست‌های شهروندان اردنی برای کاهش ساعت محدودیت تردد اما صخر دودین، وزیر مشاور در امور اطلاع‌رسانی دولت و سخنگوی رسمی دولت اردن تأکید کرد که وضعیت شیوع کرونا تدابیر پیش رو در ماه مبارک را تعیین می‌کند و کاهش ساعات محدودیت تردد فقط با کاهش شیوع کرونا مرتبط است.

منیره صالح، یک روانشناسان اردنی ساکن امان می‌گوید اردنی‌ها که ماه رمضان را فرصتی برای صله رحم و دیدار خویشاوندان می‌دانند و در سطح کشورهای اسلامی به افطاری دادن در خانه‌هایشان و مساجد شناخته شده هستند، در شرایط کرونا که هم خیلی‌هایشان داغدار از دست دادن نزدیکانشان هستند، نبود روابط اجتماعی و خانوادگی آسیب‌های روانی جدی به همراه دارد.

رمضان و مقررات کرونایی در اردن

او همچنین با اشاره به صفوف بلند و متعدد شهروندان در سطح شهر که روزانه در همین روزهای ماه مبارک رمضان در شهرهای مختلف اردن برای تأمین مایحتاج رومزه خود اعم از نان، مرغ ...تشکیل می‌شود، گفت: گرانی اجناس مورد نیاز مردم، شرایط وخیم اقتصادی و بازار متلاطم هم بر سلامت روان مردم تأثیرات منفی داشته و آنها را مضطرب و نگران کرده است.

انتهای پیام
captcha