مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی یزد در فعالیت‌های رمضان
کد خبر: 3965346
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵

مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی یزد در فعالیت‌های رمضان

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به برنامه‌های قرآنی این نهاد در مدارس استان، از مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی در این برنامه‌ها خبر داد.

مشارکت دانش‌آموزان نخبه قرآنی یزدی در فعالیت‌های رمضانسعید غفاریان، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متعددی با همت مراکز دارالقرآن استان در حال برگزاری است، اظهار کرد: به دنبال اجرای موفقیت طرح «طنین تلاوت» 1 و 2 در ماه رمضان سال گذشته و فصل تابستان و استقبال خوب دانش‌آموزان و خانواده‌ها، سومین مرحله این طرح با هدف ارتقا سطح انس با قرآن کریم و برگزاری کرسی تلاوت دانش‌آموزی به‌ویژه برای دانش‌آموزان دختر و همچنین برگزاری دوره آموزش روخوانی و روانخوانی طی 20 جلسه برگزار می‌شود.

وی اجرای طرح «ضیافت» را از دیگر برنامه‌ها دانست و گفت: این طرح با هدف برپایی محافل انس با قرآن خانگی با محوریت دانش‌آموزان و بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان قرآنی مدارس در حال برگزاری است، همچنین در ذیل این برنامه به دانش آموزان احکام روزه‌داری آموزش داده می‌شود لذا دانش آموزان می‌توانند از محافل قرآن خانگی خود فیلم و عکس تهیه و به آیدی‌های مراکز دارالقرآن ارسال کنند.

غفاریان از راه‌اندازی پویش «روزه اولی‌ها» خبر داد و افزود: این طرح ویژه دانش آموزانی است که در سال جاری و برای اولین بار طعم روزه‌داری را می‌چشند. در این پویش دانش آموزان دلنوشته و احساس خود از لحظات افطار و سحر را به رشته تحریر در می‌آورند و از این لحظات و نیز کمک به خانواده در تهیه سفره افطار و سحر، فیلم و عکس گرفته و به آیدی‌های معرفی شده ارسال می‌کنند.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: مولودی‌خوانی کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) از جمله برنامه‌های دیگر این پویش برای دانش آموزان پسر است.

غفاریان گفت: طرح «سی روز ۳۰ نوجوان»، باموضوع ترتیل روزانه قرآن کریم توسط دانش آموزان نوجوان و نخبه قرآن مدارس همراه با قصه‌گویی قصص قرآن و ترجمه خوانی از دیگر برنامه‌های قرآنی در سطح استان است.

وی پویش «همکلام با خدا»، طرح «همسو با قلب قرآن»، مسابقه «قدر و حفظ جزء ۳۰» را از دیگر برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش در استان یزد ویژه ایام ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

انتهای پیام
captcha