تظاهرات گسترده فلسطینیان در قدس/ حضور 60 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی
کد خبر: 3966636
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵

تظاهرات گسترده فلسطینیان در قدس/ حضور 60 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

فلسطینیان امروز، سوم اردیبهشت‌ماه، برای ادای نماز جمعه در قالب تظاهرات و راهپیمایی در قدس شریف تجمع کردند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از العالم، برخی گروه‌ها، فرماندهان و شخصیت‌های فلسطینی امروز جمعه را به روز خشم و قیام قهرمانانه مردمی در قدس اشغالی تبدیل کردند.

جبهه مردمی آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد: حماسه قهرمانانه مردم در خیابان‌ها، کوچه‌ها و صحن‌های مسجدالاقصی در شهر قدس علیه نیروهای اشغالگر و شهرک‌نشینان، چهره درخشان و نوروانی مقاومت مردم است که هیچ‌گاه در پایتخت ابدی فلسطین متوقف نشده است.

این جبهه از نهادهای رسمی خواست طرح نجات سریعی تعیین کرده و برای تقویت مقاومت مردم هرچه سریعتر بودجه ای تعیین کند.

احمد بحر، رئیس شورای قانونگذاری فلسطین نیز خواهان برگزاری انتفاضه اهالی بیت‌المقدس علیه اشغالگران و شهرک‌نشینان شد و وحشی‌گری رژیم آنان را محکوم کرد.

وی از محافل بین‌المللی و سازمان‌های جهانی حقوقی خواست تا به کمک مردم قدس اشغالی آمده و سریعا تجاوزات شهرک‌نشینان به مردم بی‌گناه را جنایت دانسته و تروریسم دولتی صهیونیست‌ها را پایان دهند.

حضور 60 هزار فلسطینی در نماز جمعه مسجدالاقصی

از سوی دیگر، هزاران فلسطینی امروز نماز جمعه را در شکوهی تمامتر در محوطه‌ها و صحن‌‎های مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند. 

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین گزارش داد: 60 هزار فلسطینی ساکن بیت‌المقدس و اراضی اشغالی 48 موفق شدند خود را به مسجدالاقصی برسانند و نماز جمعه را در این مکان مقدس اقامه کنند. 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی از بامداد امروز تدابیر شدیدی در سراسر شهر بیت المقدس به اجرا گذشته بودند و سعی در منع ورود فلسطینیان به ویژه اهالی کرانه باختری به مسجدالاقصی را داشتند.
انتهای پیام
captcha