اخبار معارفی رسانه‌ها / نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر ارشاد آغاز می‌شود
کد خبر: 3967553
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰

اخبار معارفی رسانه‌ها / نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر ارشاد آغاز می‌شود

«آغاز نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر فرهنگ» یکی از عناوین مهم صفحات معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز سه‌شنبه 7 اردیبهشت‌ماه، اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
فارس
 
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «کتاب تفسیر همراه رونمایی شد/ حاج‌علی‌اکبری: تلاوت نور مساجد با قرائت ترجمه تکمیل خواهد شد» می‌خوانیم: آیین رونمایی از تفسیر همراه (تفسیر کوتاه آیات قرآن مجید) صبح امروز سه‌شنبه ۷ اردیبهشت با حضور حجج‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور و حبیب‌رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در محل ستاد فهما برگزار شد.  در این آیین ۳۰ جلد در قطع پالتویی و ۴ جلد در قطع وزیری از طرح تلاوت نور شامل تفسیر و ارائه نکات از یکی از آیات منتخب در هر صفحه از قرآن کریم که به خط عثمان طه  نگارش شده، ذیل طرح ملی تلاوت نور، در آستانه خجسته سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) رونمایی شد. حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری، در این آیین طی سخنانی با بیان اینکه شاهد ارائه آثار و کارهای جدید مبتنی بر استفاده از ظرفیت‌ فناوری‌های جدید در عرصه‌های مختلف از جمله قرآن هستیم، اظهار کرد: این رویکرد تاثیر فوق‌العاده‌ای نیز در فضای عمومی کشور و حفظ انسجام و نشاط ‌افزایی دارد.
 
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در ادامه به طرح ملی ایران قوی به عنوان یکی از مصادیق استفاده از این فناوری‌ها اشاره کرد و افزود: این کار با سلیقه‌ای بود که با حضور بچه‌های مسجد در بخش‌های مختلفی ارائه و از تنوع برخوردار بود. وی با اشاره به اینکه حرکت نوین در سطح کانون‌های مساجد از مصادیق آیه کریمه «فَاسْتَبِقُوا الْخَیْرَاتِ» است، تصریح کرد: این فضایی مناسب برای لبیک به قرآن کریم است که در سطح کانون‌های مساجد شکل گرفته تا کانون‌ها از این مسیر بتوانند با فعالیت هرچه بیشتر در این مسابقه خیر، رحمت و برکت نصیب بیشتری داشته باشند به ویژه که جلسه امروز در ماه بهار قرآن که بهترین فرصت برای انس با کتاب خداست برگزار می‎‌شود. خداوند در قرآن می‌فرماید: «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ» و از سوی دیگر لیلة القدر به عنوان قله ماه مبارک رمضان در این ایام قرار گرفته است و این مسائل همه حکایت از آن دارد که جامعه مومنین باید دست به دست هم دهند و تاخیرهایی را که نسبت به لطف حضرت حق و سفره احسان و مغرفت او یعنی قرآن کریم داشته‌اند جبران کنند. ماه مبارک رمضان ظرفیتی برای تحقق این تصمیم بزرگ است؛ به بیان دیگر رمضان فرصتی برای هم‌عهدی با قرآن و تازه کردن پیمان با کتاب الهی است.
 
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «ترخیص آیت‌الله مکارم شیرازی از بیمارستان»، «افطاری مشکوک رییس‌جمهور؛ طلاب در «فارس‌من»: آقای روحانی به‌جای تحرکات انتخاباتی به‌درد مردم برسید»، «شرح جزء ۱۴ قرآن| ماجرای دشمنی شیطان با انسان»، «دعای روز چهاردهم ماه رمضان/ در این ماه بر لغزش‌ها سرزنشم مکن» و «ترتیل جزء ۱۴ قرآن کریم+صوت و متن» هستند.
 
تسنیم
 
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز پنج خبر با عناوین «ویژگی‌های قیام قائم(عج) در بیان امام حسن(ع)»، «دعای روز چهاردهم ماه رمضان / ارتباط گناه و نزول بلایا»، «فراخوان پذیرش مدرسه علمیه حقانی قم ویژه دانش‌آموزان سال یازدهم و دوازدهم»، «صداقت: آمارهای غیرواقعی درباره تعداد حافظان قرآن به چه کار می‌آید؟ / به فکر جلسات قرآن باشید» و «حجت‌الاسلام انصاریان: خصوصیات عالم برزخ برای افراد مختلف/ چگونه سکرات موت و مرگ راحتی داشته باشیم؟» منتشر کرده است.
 
ایرنا
 
صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «نمایشگاه مجازی قرآن با حضور وزیر فرهنگ آغاز می‌شود» آمده است: عبدالهادی فقهی‌زاده امروز سه‌شنبه در نشست خبری نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم گفت: نمایشگاه مجازی قرآن در سال‌های آینده پس از ویروس کرونا در کنار نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
 
وی از ضرورت تقویت عدالت توزیعی اقلام فرهنگ دینی در سطح ملی نمایشگاه امسال سخن گفت و افزود: نمایشگاه قرآن طی سال های گذشته منحصر به اهالی تهران و اندکی از شهرستان‌ها و مناطق اطراف تهران بود و عدم دستیابی سایر علاقه مندان باعث شد تا شعبه استانی نمایشگاه را برگزار کنیم که در سال ۹۸ اولین شعبه استانی در مشهد برگزار شد و قرار بود سال ۹۹ در تبریز نیز برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد.
 
وی گفت: نمایشگاه مجازی قرآن کریم با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران از ۱۱ اردیبهشت مصادف با هجدهم ماه مبارک رمضان به مدت ۱۰ روز در فضای مجازی برگزار می‌شود. در این نمایشگاه مجازی دو بخش اصلی فروشگاهی و محتوایی وجود دارد که بخش فروشگاهی به فروش کتاب های چاپی در حوزه دین و دفاع مقدس اختصاص دارد و امکان عرضه و فروش تمام کتاب های مربوط به دین و حوزه دفاع مقدس که ناشران از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز چاپ گرفته باشند، فراهم شده است. بستر این نمایشگاه همچون نمایشگاه مجازی کتاب است که سال گذشته برای اولین بار به دلیل ویروس کرونا از سوی خانه کتاب برگزار شد و در آنجا ناشران ثبت اثر می‌کردند و بازدیدکنندگان کتاب مورد نظر خود را از انتشاراتی که کتاب را ارائه کرده بود، انتخاب کرده و در سبد خرید قرار می‌دادند. خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان مجری بخش فروشگاهی نمایشگاه قرآن انتخاب شده است. 
 
یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری «چه کسانی دچار خشم الهی می‌شوند؟» است.
 
ایسنا
 
هفت خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا در روز جاری شامل «باید از آزادی سخن بگوییم که از متن دین بیاید»، « رونمایی از تفسیر همراه»، «هوای پیرغلامان را بیشتر داشته‌باشیم»، «افتتاح مجموعه نقالی و شاهنامه خوانی در قم!»، «تلاش بی‌وقفه نشانه ایمان است»، «کتاب «تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» رونمایی شد» و «خداوند ما را به چه چیزی آزمایش می‌کند؟» هستند. 
 
مهر
 
صفحه قرآن و عترت خبرگزاری مهر نیز امروز چهار خبر با عناوین «تسهیلات ویژه به ۱۲هزار فعالان قرآنی تعلق می‌گیرد»، «محفل انس با قرآن ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) برگزار می‌شود»، «مدیران نمایشگاه مجازی قرآن کریم منصوب شدند» و «دعای چهاردهمین روز از ماه مبارک رمضان/اوقات شرعی» منتشر کرده است.
 
میزان
 
سه خبر صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان در روز جاری شامل «نخعی: مهمترین رویکرد واقعه عاشورا قیام «مختار ثقفی» بود»، «تخفیف ۲۰ درصدی برای محصولات فرهنگی نمایشگاه قرآن / بخش عفاف و حجاب برگزار نمی‌شود» و «فواید و فضایل دعاى روز چهاردهم ماه مبارک رمضان/پاداش توبه در ماه میهمانی خدا» هستند. 
 
باشگاه خبرنگاران جوان
 
سه خبر صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در روز جاری شامل «اگر خداوند را ناظر و آگاه به اعمال خود بدانیم، تقوا پیشه مى‌کنیم»، «آغاز مسابقات قرآنی در کشور از فردا/ نمایشگاه مجازی قرآن کریم با حضور وزیر ارشاد افتتاح می‌شود» و «چهار سوالی که بهشتی یا جهنمی بودن انسان را مشخص می‌کند» هستند. 
انتهای پیام
captcha