شاه اردن: چانه‌زنی بر سر قدس و مقدسات آن را نمی‌پذیریم
کد خبر: 3967676
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴

شاه اردن: چانه‌زنی بر سر قدس و مقدسات آن را نمی‌پذیریم

شاه اردن در دیدار با نمایندگان شورای اوقاف و کلیساهای قدس بر حمایت از مقاومت فلسطینیان قدس در دفاع از مسجدالاقصی تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری روسیا الیوم، عبد الله دوم، شاه اردن در ملاقات با نمایندگان شورای اوقاف و کلیساهای قدس بر مسئولیت تاریخی خود در حفاظت از اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در قدس تأکید کرد.

شاه اردن سه‌شنبه در کاخ الحسینیه با نمایندگانی از شوراهای اوقاف و کلیساهای قدس در حضور حسین بن عبدالله، ولی‌عهد اردن دیدار کرد.

در طی این دیدار، شاه اردن بر حمایت خود از مقاومت مردم قدس و حفاظت آنها از هویت عربی و اسلامی شهر قدس تأکید کرد و گفت که رویکرد پدران و اجداد خاندان پادشاهی هاشمی در اردن در حفظ مقدسات قدس ادامه دارد.

عبدالله دوم گفت: مسئولیت تاریخی و دینی ما در حفاظت از مقدسات اسلامی و مسیحی در قدس و دفاع از آن بر اساس قیمومیت خاندان هاشمی بر این مقدسات ادامه خواهد داشت و ما هیچ چانه‌زنی بر سر قدس و مقدسات آن را نمی‌پذیریم.

شیخ محمد عزام الخطیب، رئیس کل اوقاف قدس و امور مسجدالاقصی هم از شاه اردن به خاطر کمک مالی وی برای تعویض فرش مسجد القبلی و مسجد قبة الصخره به مسجدالاقصی قدردانی کرد.

انتهای پیام
captcha