دستگیری عامل تخریب مسجد ایالت مینه‌سوتای آمریکا
کد خبر: 3967843
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۵

دستگیری عامل تخریب مسجد ایالت مینه‌سوتای آمریکا

فردی که شنبه شب اقدام به نوشتن شعارهای نژادپرستانه و ضداسلامی بر روی دیوارهای مسجدی در شهر مورهد در ایالت مینه‌سوتا کرده بود، از سوی پلیس آمریکا دستگیر شد.

به گزارش ایکنا به نقل از WCCO، پلیس شهر مورهد (Moorhead) اعلام کرد فردی را که اوایل این هفته اقدام به تخریب مسجد این شهر کرده بود شناسایی و دستگیر کرده است. 

به گفته پلیس، یک جوان 22 ساله، سه‌شنبه شب در ارتباط با تخریب مسجد مرکز اسلامی مورهد بازداشت شد.

متهم در زندان Clay County زندانی است و انتظار می‌رود که به جرم خشونت و صدمه به اموال متهم شود. همچنین‌ پیش‌بینی می‌شود مجازات این فرد به دلیل ماهیت جنایت مربوط به نفرت تشدید شود.

پلیس در شهر مورهد در ایالت مینه‌سوتا، در واکنش به گزارش یک خرابکاری، اوایل روز یکشنبه به مسجد مرکز اسلامی مورهد فارگو اعزام شد. مأموران پلیس، شعارهایی ضد مسلمانان و نژادپرستانه را در چند نقطه از دیوارهای ساختمان این مرکز اسلامی یافتند که با اسپری نوشته شده بود. 

 شورای روابط آمریکایی ـ اسلامی (CAIR) اعلام کرد که مسئولان مسجد به دفتر این سازمان در مینه‌سوتا گفته‌اند که خرابکاران، شعارهای نفرت‌آمیز مانند مرگ بر اسلام را با اسپری روی دیوارها نوشته‌اند و علامت نازی‌ها را ترسیم کرده و همچنین یک پنجره را شکسته‌اند.

پلیس روز یکشنبه عکس‌هایی را از دوربین‌های ساختمان مسجد منتشر کرد که یک مظنون را با ماسک اسکی تیره نشان می‌دهد. این تصاویر دلالت بر این دارد که این خرابکاری شنبه شب رخ داده است.

پلیس مورهد با کمک دفتر اف بی آی در فارگو به تعقیب مظنون پرداخت. 

انتهای پیام
captcha