رونمایی از اولین انیمیشن قرآنی آستان مقدس عباسی
کد خبر: 3968317
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹

رونمایی از اولین انیمیشن قرآنی آستان مقدس عباسی

آستان مقدس عباسی از اولین انیمیشن آموزش قرآن در خصوص آموزش قرائت صحیح سوره فاتحه رونمایی کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری الکفیل، بخش روابط دانشگاه و مدرسه وابسته به روابط عمومی  آستان مقدس حضرت عباس یک فیلم کارتونی دو بعدی با  نام «احمد و القمر(ماه)» را رونمایی کرد که خواندن صحیح سوره فاتحه را به کودکان و نوجوانان آموزش می‌دهد.

این فیلم کارتونی به همت کارکنان مرکز انیمیشن الجود عراق و با همکاری مرکز رسانه بخش اطلاع‌رسانی آستان مقدس ساخته شده است.

مراسم رونمایی از این فیلم کارتونی عصر روز چهارشنبه، پانزدهم ماه مبارک رمضان برابر با 28 آوریل 2021 در سالن امام حسن(ع) و همزمان با سالروز میلاد امام حسن برگزار شد.

دکتر مشتاق عباس معن، رئیس بخش رسانه آستان مقدس حضرت عباس(ع) طی نطقی در این مراسم گفت: آستان مقدس حضرت عباس ابتکارهایی علمی و عملی برای ترسیم نقشه راه تربیتی ارائه می‌دهد که نمونه آن همین فیلم کارتونی است که بخش روابط عمومی آستان تحت نظارت مستقیم متولی آستان سیداحمد الصافی در راستای طراحی یک برنامه آموزشی و تربیتی برای نوگلان جامعه شریف ما تدارک دیده است.

رافع العامری، رئیس مرکز ملی علوم قرآن عراق نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: آموزش قرآن کریم و به خصوص سوره مبارکه فاتحه تأثیر بسزایی در تربیت دینی کودکان ما دارد؛ علاوه بر اینکه خداوند ثواب بزرگی برای آموزش این سوره قرار داده در ضمن اینکه کودک، قرائت صحیح آن را برای خواندن در نماز یاد می‌گیرد.

وی افزود: ابزارهای علمی متعددی برای آموزش قرآن کریم وجود دارد که انیمیشن یکی از این راه‌های مؤثر برای نسل امروز است و یادگیری قرائت درست سوره فاتحه اساس و بنیان قرائت درست همه سوره‌های قرآن کریم را فراهم می‌کند.

رونمایی از اولین انیمیشن قرآنی آستان مقدس عباسی

رونمایی از اولین انیمیشن قرآنی آستان مقدس عباسی

انتهای پیام
captcha