اکران انیمیشنی با محوریت «عام‌الفیل» در ژاپن + تریلر فیلم
کد خبر: 3985777
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۸

اکران انیمیشنی با محوریت «عام‌الفیل» در ژاپن + تریلر فیلم

انیمیشن جدیدی که به تازگی در ژاپن اکران شده است، داستان وقایع «عام‌الفیل» و حمله سپاه ابرهه به شهر مکه را روایت می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از Shimbun Asahi، این انیمیشن که الرحلة؛ سفر (The Journey) نام دارد به طور مشترک توسط تهیه‌کنندگان سعودی و ژاپنی ساخته شده و اولین فیلم انیمیشن سینمایی تاریخ عربستان است.

این فیلم، پیرامون جوانی به نام اوس (Aws) می‌گذرد که به‌ همراه دوستان خود از جمله یک دزد سابق به نام زورارا، مبارزه‌ای را با سپاه فیل‌های ابرهه که به قصد خراب کردن کعبه به مکه حمله کرده‌اند آغاز می‌کند.

ریشه این پروژه در عشق محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به انیمه‌های ژاپنی و بازی‌های ویدیویی برمی‌گردد.

اَنیمه یک سبک از طراحی با دست و پویانمایی (انیمیشن) رایانه‌ای است که خاستگاه آن ژاپن بوده‌ و دارای خصوصیاتی از قبیل نقاشی‌های رنگارنگ، شخصیت‌های پرجنب و جوش، داستانی همراه با پیکار و نبرد است.

ولیعهد سعودی 10 سال پیش، شینجی شیمیزو(Shinji Shimizu)، تهیه‌کننده شرکت ساخت انیمیشن Toei را به ریاض دعوت کرد تا در مورد همکاری در ساخت یک انیمیشن صحبت کنند.

این استودیوی انیمه در ابتدا یک مجموعه تلویزیونی را به طور مشترک با شرکت مانگا پروداکشنز که بن‌سلمان تأسیس کرده بود، تولید کرد.

آتسوهیرو تومیوكا، فیلمنامه‌نویس این انیمیش،‌ سفر را براساس طرحی شامل چهار داستان از قرآن که توسط طرف سعودی ارائه شده بود، نوشت.

عصام بخاری، مدیر عامل مانگا پروداکشنز گفت: این فیلم احساس متمایزی از عربستان ارائه می‌کند زیرا نشان می‌دهد که چگونه قهرمان اصلی و سایر شخصیت‌ها بر هر سختی غلبه می‌کنند.

بخاری با بیان اینکه مأموریت تولیدات مانگا پرورش استعدادها در آینده است، افزود: عربستان سعودی مشتاقانه خواهان معجزه ژاپن برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی پیشرو پس از ویران شدن در جریان جنگ جهانی دوم است.

فیلم به زبان ژاپنی و دوبله عربی ساخته شده و علاوه بر ژاپن در لبنان هم اکران شده است. این فیلم قرار است به‌زودی در عربستان سعودی نیز به نمایش دربیاید.

انتهای پیام
captcha