آزادی استفاده از حجاب برای نیروهای پلیس در نیوجرسی آمریکا
کد خبر: 3968327
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴

آزادی استفاده از حجاب برای نیروهای پلیس در نیوجرسی آمریکا

پلیس شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا اعلام کرد که از این پس افسران مسلمان این نیرو می‌توانند همراه با لباس فرم خود، روسری بپوشند.

به گزارش ایکنا به نقل از nj.com، مقامات شهر نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا روز پنجشنبه، 9 اردیبهشت اعلام کردند که افسران پلیس مسلمان زن می‌توانند به عنوان بخشی از لباس فرم خود روسری بپوشند.

راس باراکا، شهردار این شهر در یک کنفرانس مطبوعاتی در تشریح تغییر سیاست‌های شهرداری به خبرنگاران گفت: برای اینکه بتوانیم دین مردم را بشناسیم و اینکه درک کنیم آنها چگونه به دین خود عمل می‌کنند به آنها اجازه می‌‌دهیم با خیال راحت در محل کار خود این کار را انجام دهند؛ این امر بیانگر روش کار سازمان ماست. وی اعلام کرد که از افزودن روسری به لباس فرم افسران مسلمان استقبال می‌کند. 

داود حق، امام جماعت مسجد و مرکز اسلامی ‌NIA اعلام کرد: پوشیدن سر در انظار عمومی، برای زنان مسلمان بخشی از الزامات شرعی است و کنار گذاشتن آن مانند این است که بخشی از دین خود را کنار بگذارید.

داود حق، این تغییر را گامی در جهت درست به سمت ایجاد نیروی پلیس فراگیرتر و کمک به جذب بیشتر زنان مسلمان در نیروی پلیس دانست. در حال حاضر، اداره پلیس نیوآرک از 34 درصد افسران سیاه پوست، 45 درصد افسران اسپانیایی‌تبار و 21 درصد افسران سفیدپوست تشکیل شده است. از کل نیروها، 22 درصد آنها زن هستند. 

برایان اوهارا، مدیر ایمنی عمومی نیوآرک گفت: این تغییر پس از درخواست یک افسر برای استفاده از حجاب در هنگام انجام وظیفه صورت گرفت. اوهارا افزود: این یک تغییر جزئی است اما معتقدیم که بسیار تأثیرگذار و به موقع است.

این تغییر، مشروط به این است  که رنگ روسری افسران پلیس باید متناسب با رنگ لباس فرم آنها باشد؛ نباید هیچ علامت دینی داشته باشد و آنها همچنان باید از کلاه پلیس استفاده کنند. 

باراکا گفت: ملت آمریکا از پیروان ادیان مختلف تشکیل شده است که به شیوه‌های مختلف عبادت می‌کنند؛ به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنند و آداب و رسوم و عقاید و فرهنگ‌های مختلفی دارند. آزمون واقعی یک جامعه دموکراتیک، توانایی ما در پذیرش و ادغام این افراد در جامعه است.

پیش از این، پلیس شهرهای نیویورک، واشنگتن دی سی و نشویل آمریکا اجازه پوشیدن روسری و حجاب داشتن را به نیروهای مسلمان خود داده بودند. 

انتهای پیام
captcha