درخواست اردن از جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی
کد خبر: 3969137
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

درخواست اردن از جامعه جهانی برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی

اردن از جامعه جهانی خواست به مسئولیت خود در تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از ادامه تجاوزات به مسجد‌لاقصی عمل کند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، وزارت امور خارجه اردن، ادامه تجاوزات رژیم اسرائیل در مسجد الاقصی را محکوم کرد. این رژیم به یهودیان افراطی اجازه داده در 10 روز اول و 10 روز آخر ماه مبارک رمضان وارد این مسجد شوند.

ضیف‌الله الفایز، سخنگوی وزارت خارجه اردن امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای گفت که این کشور اقدامات اسرائیل علیه مسجد الاقصی را محکوم و رد می‌کند و آن را نقض آشکار وضع موجود تاریخی و قانونی این مسجد، زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی و تعهدات رژیم اشغالگر در بیت‌المقدس شرقی و هتک حرمت مسجد و تقدس ماه رمضان می‌داند.

الفایز تأیید کرد که مسجد الاقصی، با 144 هزار متر مربع مساحت کامل، عبادتگاه مقدس مسلمانان است و اداره اوقاف بیت‌المقدس و امور مسجد الاقصی اردن مرجعی است که صلاحیت منحصر به فرد اداره کلیه امور آن را دارد و ورود به آن را مطابق با قوانین بین‌المللی و شرایط روز تنظیم می‌کند.

الفایز ادامه داد که این وزارتخانه امروز یک یادداشت اعتراضی رسمی به اسرائیل ارسال کرده و از آن رژیم خواسته است با حفظ احترام به وضع موجود تاریخی و قانونی و احترام به اختیارات اداره اوقاف قدس و امور مسجد مبارک الاقصی، تخلفات و تحرکات خود را متوقف کند.

الفایز از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود در تحت فشار قرار دادن اسرائیل برای جلوگیری از نقض مداوم قوانین در مسجد الاقصی عمل کند.

انتهای پیام
captcha