بیش از ۲۰ مورد هتک حرمت مسجدالاقصی در یک ماه
کد خبر: 3969127
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶

بیش از ۲۰ مورد هتک حرمت مسجدالاقصی در یک ماه

وزارت اوقاف و امور دینی فلسطین امروز اعلام کرد که در ماه گذشته میلادی اشغالگران و شهرک‌نشینان صهیونیست با ورود به محوطه مسجدالاقصی بیش از 20 بار به ساحت این مکان مقدس اهانت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از العهد این وزارت تصریح کرد که در ماه گذشته مسجدالاقصی و بیت‌المقدس، شاهد حوادث پی‌درپی و هجوم‌های متعدد از جانب نیروهای اشغالگر علیه نمازگزاران و مردم حاضر در باب العامود بود و همچنین گروه‌های مختلفی از شهرک‌نشینان صهیونیست چندین بار با ورود به محوطه مسجدالاقصی به ساحت این مکان مقدس توهین کردند.

این وزارت در ادامه ذکر کرده است که مؤسسه‌ای به نام «میراث جبل الهیل» در نامه‌ای به وزیر اشغالگری اسراییل از او خواسته است تا به صهیونیست‌ها اجازه واردکردن غذا و آشامیدنی به داخل محوطه مسجدالاقصی بدهد و مجوز خوردن و آشامیدن در ایام ماه رمضان در طول روز را به آن‌ها اعطا کند.

وزارت اوقاف در گزارش خود تأکید کرد که نیروهای اشغالگر محدودیت‌های مختلفی را بر نمازگزاران در مسجدالاقصی تحمیل کرده‌اند که در این میان بازداشت برخی نمازگزاران، ممانعت از ورود آن‌ها به مسجد، توقیف اتوبوس‌های حامل مردم و همچنین محاصره منطقه قدیمی شهر و مسجدالاقصی و ایجاد موانع مختلف از مهم‌ترین این محدودیت‌ها بوده است.

در حرم ابراهیمی نیز نیروهای اشغالگر تا کنون 44 بار از پخش اذان خودداری کرده‌اند و همچنین برخی از شهرک‌نشینان طرح‌هایی برای تخریب محلات اطراف حرم ابراهیمی ارائه کرده‌اند. علاوه بر این نیز مقامات رژیم اشغالگر چندین بار به بهانه مناسبت‌ها و اعیاد مختلف، اقدام به نصب پرچم اسرائیل بر دیوارهای حرم ابراهیمی کرده‌اند.

علاوه بر این اشغالگران صهیونیست، عملیات ترمیم در مقبره‌ای اسلامی در شرق یطا را متوقف کرده‌اند و با پراکنده کردن تجمعاتی که در راستای اعتراض به این اقدام صورت گرفته بود، تهدید کردند که در صورت تداوم تعمیرات در این مقبره اقدام به انهدام و تخریب کامل آن خواهند کرد.

انتهای پیام
captcha