تأکید مقامات حماس و جهاد بر لزوم از سرگیری کار مجلس قانونگذاری و بازسازی ساف
کد خبر: 3969239
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۶

تأکید مقامات حماس و جهاد بر لزوم از سرگیری کار مجلس قانونگذاری و بازسازی ساف

مقامات حماس و جهاد اسلامی فلسطین بر لزوم ازسرگیری کار مجلس قانونگذاری فلسطین و بازسازی سازمان آزادی بخش فلسطین در شرایط به تعویق افتادن انتخابات تاکید کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری دنیا الوطن، «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز سه‌شنبه وحدت موضع فلسطین و تقویت آن برای مقابله با خطرات پیش روی آرمان فلسطین را خواستار شد.

وی در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی در خارج از سرزمین‌های فلسطینی گفت: باید پروژه ملی فلسطین را بازیابی و سازمان آزادی‌بخش فلسطین را بر اساس یک برنامه مقاومت سیاسی بازسازی کنیم.

الخاله گفت: رویکرد مقاومت و گزینه مقابله با رژیم اشغالگر قادر است از طریق ادامه درگیری با این رژیم در نبرد برای دستیابی به حقوق فلسطین، نقشه‌های توطئه‌آمیز را خنثی کند.

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی این مرحله از مبارزه فلسطین را مرحله آزادی‌خواهی ملی خواند و گفت: در این مرحله باید اولویت‌های ملی برای حمایت از انتفاضه جدید ملت فلسطین مشخص شود و مقاومت و رویارویی با اشغالگران تا دستیابی به هدف آزادسازی و بازگشت آوارگان به سرزمین خود ادامه یابد.

النخاله گفت: ملت فلسطین همیشه در پیامی روشن به پادشاهان و شاهزادگانی كه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی عجله کردند، پایبندی خود به اصول ملی را كه قابل بحث و چانه‌زنی نیست، ثابت کردند.

وی از آزادی‌خواهان در جهان و ملت‌های عربی و اسلامی خواست برای یاری قدس و فلسطین به پا خیزند و کاری کنند.

«محمود الزهار»، عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) نیز امروز سه‌شنبه خواست مجلس قانونگذاری فعلی را قبل از هر گونه اقدامی نظیر تشکیل دولت وحدت ملی فعال کنند.

وی افزود: مجلس قانونگذاری به وظایف خود ادامه خواهد داد تا زمانی که مجلس قانونگذاری جدید انتخاب شود.
الزهار گفت: در شرایطی که انتخابات برگزار نمی‌شود می‌بایست مجلس قانونگذاری را بر اساس اعضای حاضر در آن تنظیم مجدد کنیم و درباره اعضای جدید به اختیار گروه‌هایی که به آن تعلق دارند، توافق صورت گیرد.

این مقام ارشد حماس تأکید کرد: اعضای مجلس قانونگذاری باید به سر کار خود بازگردند و اگر برخی اعضای گروه‌ها حاضر نشدند، گروه‌ها باید آنها را ملزم به حضور در مجلس کنند.

انتهای پیام
captcha