عمران خان: توهین به پیامبر و پیوند اسلام با تروریسم غیرقابل قبول است
کد خبر: 3969272
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۱

عمران خان: توهین به پیامبر و پیوند اسلام با تروریسم غیرقابل قبول است

نخست‌وزیر پاکستان در نشستی که با سفرای کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) داشت، با اشاره به اسلام‌هراسی در کشورهای غربی گفت: هرگونه توهین به پیامبر اكرم(ص) و پیوند اسلام با تروریسم غیرقابل قبول است.

به گزارش ایکنا به نقل از AP Pakistan، نخست وزیر پاکستان در این نشست با اشاره به اسلام‌هراسی در کشورهای غربی گفت : جوامع غربی از عشق و احترامی که ما نسبت به حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) داریم بی‌اطلاع هستند. مسئولیت ما این است که آنها ما را برای خاتمه اسلام‌هراسی درک کنند.

وی افزود: ما باید به آنها بگوییم كه حضرت محمد(ص) در قلب ما جا دارد و از این رو او را دوست داریم و به او احترام می‌گذاریم. به همین دلیل توهین و تمسخر پیامبر(ص) را به بهانه آزادی بیان مجاز نیست.

نخست وزیر پاکستان یادآوری کرد: مسلمانان می‌توانند رادیکال یا معتدل باشند، اما اصطلاح «اسلام رادیکال» به هیچ وجه نباید استفاده شود. طرز فکر منفی منجر به ظهور اسلام‌هراسی می‌شود.

وی خاطرنشان كرد كه كشورهای اسلامی در گذشته تلاش‌های مؤثر و مشترکی برای مقابله با روند رو به رشد اسلام‌هراسی انجام نداده‌اند.

نخست وزیر با اشاره به اینکه اقدامات اسلام‌هراسی موجب دینی در میان تمدن‌ها می‌شود، خواستار رسیدگی به دلایل اساسی افزایش چنین حوادثی در سراسر جهان شد.

وی گفت: به دروغ برابر دانستن اسلام با رادیکالیسم و تروریسم منجر به حاشیه رانده شدن و انگ زدن به مسلمانان شد.

انتهای پیام
captcha