2 سال حبس؛ مجازات فعال سیاسی الجزائری‌تبار به جرم توهین به پیامبر
کد خبر: 3969336
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

2 سال حبس؛ مجازات فعال سیاسی الجزائری‌تبار به جرم توهین به پیامبر

دادگاه الجزائر یک فعال سیاسی را به اتهام توهین به پیامبر(ص) و تمسخر برخی از احادیث نبوی به دو سال حبس محکوم کرد.

یک فعال الجزائری به جرم توهین به پیامبر به 2 سال حبس محکوم شد/آماده

به گزارش ایکنا به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دادگاه الجزایر روز سه‌شنبه،‌ 14 اردیبهشت یک فعال سیاسی را به اتهام توهین به پیامبر(ص) و تمسخر برخی احادیث نبوی  به دو سال زندان محکوم کرد.

انجمن دفاع از حقوق بشر الجزائر در بیانیه‌ای اعلام كرد كه دادگاه الشراقه (غرب پایتخت) امیره بوراوی، فعال الجزایری را به اتهام توهین به پیامبر و تمسخر حدیث پیامبر به دو سال محكوم كرد.

بر اساس این بیانیه، بوراوی همچنین در پرونده دوم خود مربوط به توهین به رئیس جمهور از طریق شبکه‌های اجتماعی نیز به دو سال حبس محکوم شد.
در 22 اکتبر سال 2020، گروهی از وکلای الجزائری اعلام کردند که علیه امیره بوراوی به دلیل توهین به پیامبر از طریق شبکه‌های اجتماعی، دادخواست شکایت ارائه شده است.
به گفته این گروه از وکلا، مطابق قانون مجازات الجزایر علیه بوراوی به جرم توهین به پیامبر اکرم(ص) شکایت شد.

به گفته صاحبان دادخواست، بوراوی در پیام‌های فیس‌بوکی خود شخص پیامبر و اصحاب شریفش را عمداً مسخره و توهین کرده است.

دادگاه الجزایر پنجشنبه گذشته نیز سعید جاب الخیر، یک پژوهشگر در تصوف را به جرم توهین به اسلام از طریق پست‌های خود در شبکه‌های اجتماعی به سه سال زندان محکوم کرد.

بر اساس قانون مجازات الجزائر هر کسی که به شکل نوشتاری یا از طریق نقاشی یا بیان اظهارات یا هر طریق دیگری به رسول اکرم(ص) و سایر پیامبران توهین کند یا شعائر اسلام و دین را به تمسخر بگیرد بین سه تا پنج سال زندان برای او صادر می‌شود یا محکوم به پرداخت جریمه نقدی است.

انتهای پیام
captcha