شب قدر، شب تحول و تغییر است
کد خبر: 3969554
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶
امام جمعه جم بوشهر:

شب قدر، شب تحول و تغییر است

حجت الاسلام محمد محمدی، امام جمعه جم، در سومین شب قدر گفت: شب قدر، شب تحول و تغییر است.

به گزارش ایکنا از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی امام جمعه جم، در سومین شب قدر گفت: شب قدر فرصت استثنایی است که به تعبیر امام علی( ع) فرصت ها می گذرد همچنان که ابر ها می گذرند پس باید قدر این فرصت ها را که خداوند شامل حال همه کرده است، دانست.

محمدی در باب فضیلت شب قدر بیان کرد: شب قدر ظرف وجودی قرآن است و اینکه این قطعه از زمان چقدر فضیلت دارد و شب های قدر، شب های بیدار شدن، تحول و تغییر و مسیرها هموار است.

امام جمعه جم در ادامه بیان داشت: از آن جهت شب قدر، شب تحول است که انسان با یک گام ۸۳ سال به سمت جلو حرکت می کند و اینکه خداوند در سوره قدر می فرماید:« خیر من الف شهر» تفسیر آن قریب به ۸۳ سال عمر است و آن هم عمر مفید در یک شب و این یک راه میان بر برای رسیدن به پله های بلند ترقی معنویت و سعادت است.

حجت الاسلام محمدی در خصوص تفضل خداوند اظهار داشت: خداوند سه نوع فضل دارد اول فضل عام که شامل تمام انسان ها و مخلوقات خداوند می شود. دوم فضا خاص که در این نوع تفضل، خداوند به هر که دوست دارد فضل می کند و نوع سوم از تفضل، فضل اخص است و آن ویژه امشب است که افرادی که در این شب آمدند با خداوند معامله کنند، خداوند به آنان می بخشد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha