مردم ایران در هر شرایطی پشتیبان فلسطین هستند
کد خبر: 3969872
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰

مردم ایران در هر شرایطی پشتیبان فلسطین هستند

امام‌جمعه یزد با اشاره به روز قدس و شرایط جامعه ناشی از کرونا، گفت: انجام تکلیف الهی در راستای حمایت از مسلمانان فلسطین و اعلام انزجار از صهیونیست‌های غاصب باید انجام شود تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

مردم ایران در هر شرایطی پشتیبان فلسطین هستندبه گزارش ایکنا از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری، نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام‌جمعه یزد، 17 اردیبهشت در پیام جمعه این هفته با اشاره به شیوع کرونا، اظهار کرد: امیدواریم با تلاشی که مردم و مسئولان برای مهار این ویروس انجام می‌دهند، به‌زودی شاهد بهبود شرایط باشیم و زمینه برای برقراری نماز جمعه فراهم شود تا مردم از فیض این فریضه مهم بهره‌‌‌‌‌مند شوند.

وی همچنین با سفارش همگان به تقوا، افزود: تقوا فلسفه روزه است و با توجه به اینکه آخرین روزهای ماه رمضان را سپری می‌کنیم، باید از این فرصت باقیمانده بهره ببریم و نتیجه روزه‌داری که تقوا است و با اجتناب از خوردن و آشامیدن، خودداری از ارتکاب گناه و اصلاح اندیشه حاصل شده در خود تقویت کنیم.ن

ناصری اظهار امیدواری کرد: پس از ماه مبارک رمضان، روند زندگی ما بر اثر نعمات الهی و پیشه کردن صبوری بر پایه تقوا باشد.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آیه 41 سوره عنکبوت که می‌فرماید «مَثَلُ الَّذِينَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ أَوْلِيَاءَ كَمَثَلِ الْعَنْكَبُوتِ اتَّخَذَتْ بَيْتًا وَ إِنَّ أَوْهَنَ الْبُيُوتِ لَبَيْتُ الْعَنْكَبُوتِ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ»، اظهار کرد: ولی، سرپرست و هدایتگر انسان خدا است و هدایت همه چیز در ید قدرت الهی است و او پشت و پناه قوی ما است، بنابراین نباید به غیر از خدا بر هیچ قدرت دیگری تکیه کنیم.

ناصری با بیان اینکه به هر حال انسان اجتماعی خلق شده است و باید از بندگان خدا نیز همکاری بگیرد، اضافه کرد: اما از دیگران تنها باید همکاری بگیریم و اتکا اصلی و پشتوانه پیشرفت ما باید خدا باشد.

امام‌جمعه یزد بیان کرد: اگر به شرق و غرب دل ببندیم و تکیه‌گاه ما آنها باشند و زندگی را منوط به توجه آنها کنیم، بر اساس آیه قرآن، به خانه عنکبوت اتکا کرده‌ایم که البته بسیار سست است و با کوچکترین حرکتی از بین می‌رود. بنابراین، به خدا اتکا کنیم و همه چیز را از خداوند متعال بخواهیم.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت روز معلم، اظهار کرد: سخنان رهبری به نکات عمیق و کاربردی و بسیار مهمی اشاره داشت که به مسئولان سفارش می‌کنم این سخنان را بررسی و روی آن کار کنند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی که رهبری به جامعه معلمان داشتند، افزود: ایشان اشاراتی به ویژگی‌های شهید مطهری داشتند و از معلمان خواستند که دانش‌آموزان خود را با ویژگی‌های شهید مطهری نظیر متفکر بودن ایشان، تربیت کنند.

ناصری با اشاره به اینکه یکی از نکته‌هایی که در آموزش ما مورد غفلت گرفته، تولید و نشر علم است، گفت: این مهم نیز از ویژگی‌های شهید مطهری بود زیرا او هم تولید علم می‌کرد و هم برای نشر آن تلاش می‌کرد که این مهم نشئت گرفته از قدرت تفکر این شهید بود و این مهم امروز باید در امر آموزش مورد توجه قرار گیرد

امام‌جمعه یزد با بیان اینکه شهید مطهری به مخاطبان خود سیر فکری درست می‌داد و اولویت‌های جامعه معیار تلاش او بود، بیان کرد: معلمان و دانشمندان ما نیز باید فکر و ذهن خود را به اولویت‌های جامعه معطوف کنند و درگیر موارد غیرضروری نشوند.

وی تصریح کرد: معلمان ما باید از فکر و اندیشه دانش‌آموز، طلبه و دانشجو صیانت کنند و قدرت تفکر و تعقل را در آنها تقویت کنند، همچنان که شهید مطهری این مهم را همواره مدنظر داشت.

ناصری با اشاره به سخنان رهبری در مورد کارگران نیز تأکید کرد: این سخنان باید در جامعه کارگری تبیین شود و مسئولان امر به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه کارگران ما در همه صحنه‌ها از دوران دفاع مقدس تاکنون جانفشانی‌های بسیار کردند، افزود: به گفته رهبری، پشتیبانی فقط حمایت مالی نیست و باید در همه حوزه‌ها از جمله مهارت‌آموزی، آنها را مورد حمایت قرار داد.

امام‌جمعه یزد یادآور شد: سطح مهارت و تخصص کارگران باید افزایش یابد تا هم برای کشور نافع باشند و هم خود کارگران در طول 30 کار و تلاش، ارتقا پیدا کنند و به‌واسطه تجربه، مهارت و تخصصی که پیدا می‌کنند، تا پایان عمر کاری خود، کارگر نمانند و در ادامه کار نوآور و کارآفرین شوند.

ناصری با تأکید بر اینکه باید استقلال صنعت و تحقق شعارهای سال را از طریق همین کارگران پیگیری کنیم، ادامه داد: در دوران طاغوت به جامعه کارگری ظلم شد و بعد از انقلاب نیز آن‌گونه که باید به این قشر زحمتکش، استعدادها و توانمندی‌های آنها توجه نشده که این روند باید تغییر کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحث انتخابات، گفت: کسانی که می‌خواهند در رقابت انتخاباتی شرکت کنند باید برنامه داشته باشند و از مشکلات کشور اطلاع کافی داشته و در برابر این مشکلات، برنامه، تدبیر سیاسی و تدبیر اقتصادی داشته باشند و زوایای مشکلات را بدانند و با بی‌تدبیری در گفتار و اعمال خود، دل دشمن را شاد نکنند و سخنگوی دشمن نباشند.

ناصری تأکید کرد: کسانی که وارد این عرصه می‌شوند باید علاوه بر اینکه در برابر دشمن تدبیر دارند، ضروریات کشور را نیز بشناسند و در کشور همبستگی ایجاد کنند و خدمات انقلاب و خدمات ملت را نادیده نگیرند.

امام‌جمعه یزد در مورد دیپلماسی سیاسی نیز بیان کرد: نقش میدان تا نباشد، دیپلماسی ثمره‌ای ندارد همچنان که خداوند متعال نیز در قرآن کریم فرموده «وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» زیرا نقش میدان به قدری حائز اهمیت است که اگر نباشد، دشمن ما را سرکوب کرده و دست ما را می‌بندند.

وی ادامه داد: نباید نقش میدان را نادیده بگیریم زیرا اگر به این مهم توجه کنیم، آنگاه دشمنان در مقابل ما زانو خواهند زد و نباید گمان کنیم که همه چیز با دیپلماسی و با منطق استکبار پیش می‌رود زیرا استکبار منطق ندارد.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز قدس، بیان کرد: روز قدس یادگار امام راحل است که در راستای محکوم کردن جنایات صهیونیست‌ها شکل گرفت تا همگان این جرثومه فساد و فتنه را در منطقه بشناسند و بدانند که اینها در منطقه قدرتمند شدند تا کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

وی افزود: ایامی که نمی‌توانیم راهپیمایی کنیم، باید از روش‌های دیگر برای انجام تکلیف الهی خود در راستای حمایت از مسلمانان فلسطین و اعلام انزجار از صهیونیست‌های غاصب استفاده کنیم و این امر باید نمود رسانه‌ای داشته باشد تا مردم فلسطین بدانند که ملت ایران همچنان پشتیبان آنها هستند.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی مسائل استان از جمله خشکسالی، بیان کرد: خشکسالی در پیش است و مسئولان باید برای آن تدابیر جدی داشته باشند.

وی در مورد مسائل اقتصادی استان نیز اظهار کرد: لازم است برای رفع برخی مشکلات، بررسی مسائل، برنامه‌ریزی و ارائه راهکار، مسئولان استان و نمایندگان مردم در مجلس گردهم جمع شوند و در جلسه‌ای مفصل این مسائل را حلاجی کنیم که امیدوارم این برنامه زودتر اجرا شود.

ناصری با تأکید بر اینکه مسئولان نباید هر کدام ساز خود را بزنند، افزود: برای بسیاری از مسائل استان از جمله آب، راهکارهایی وجود دارد که باید با مسئولان اجرایی و نمایندگان مجلس در میان گذاشته شود.

امام‌جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه سیل اخیر که چهار کشته بر جا گذاشت، به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه تسلیت گفت و افزود: مسئولان مشکلات را شناسایی کنند و با یک هزینه اولیه و اصلاح نقایص از بروز این حوادث جلوگیری کنند زیرا اگر برای پیشگیری هزینه نشود، برای جبران باید هزینه‌های بیشتری شود ضمن اینکه برای خسارات نظیر از دست رفتن جان انسان‌ها نیز هرگز جبران نمی‌شود.

وی همچنین توصیه کرد: در ادامه ماه رمضان از فیوضات این ماه بهره‌مند شویم و آنچه را در شب‌های قدر به دست آوردیم، به سادگی از دست ندهیم و استغفار را فراموش نکنیم و نسبت به یکدیگر مهربان و کمک یار یکدیگر باشیم.

انتهای پیام
captcha