معرفی گروه‌های تواشیح کشور در نمایشگاه مجازی قرآن
کد خبر: 3970450
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۳

معرفی گروه‌های تواشیح کشور در نمایشگاه مجازی قرآن

در بخش آواها و نغمات دینی که از زیر بخش‌های خدمات محتوایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم است تا‌کنون شناسنامه و برخی آثار 40 گروه تواشیح کشور بارگذاری شده است تا علاقه‌مندان به آواهای دینی به آرشیو مناسبی از تولیدات این عرصه دسترسی داشته باشند.

 معرفی گروه‌های تواشیح کشور در نمایشگاه مجازی قرآن

به گزارش ایکنا؛ بخش محتوایی نخستین نمایشگاه مجازی قرآن کریم در کنار فعالیت‌های متعددی که به مخاطبان معرفی می‌کند، اقدام به معرفی گروه‌های تواشیح کشور کرده است.

در این بخش که کار تکمیل و به روزرسانی آن همچنان ادامه خواهد شد، تا‌کنون مشخصات و جزئیات شناسنامه‌ای 40 گروه تواشیح کشور بارگذاری شده و به همراه آن چندین اثر از هر گروه نیز بارگذاری شده است. بر اساس توضیحی که در ابتدای این بخش نوشته شده، آمده است: «مجموعه‌ای کامل از بهترین آثار در حوزه آواها، نغمات، همخوانی‌ها و همسرایی‌های قرآنی به تفکیک قالب، محتوی، تولید کننده و… قرار داده خواهد شد».

علاقه‌مندان به شنیدن آواها و نغمات دینی می‌توانند با مراجعه به سامانه iqfa.ir بر روی بخش محتوایی کلیک کنند و بعد بر روی آیکون آواها و نغمات کلیک کنند. در ادامه فهرست گروه های مختلف تواشیح نمایش داده می‌شود. کلیک کردن بر روی هر گروه شناسنامه و چند نمونه از آثار آنها را نمایش می‌دهد.

گردآوری گروه‌های تواشیح در یک سایت و ارائه آثار و شناسنامه آنها می‌تواند نقطه شروعی برای دیده شدن بیشتر این گروه‌ها باشد، گروه‌هایی که بیشترین گلایه‌های آنها مبنی بر نادیده گرفته شدن است، علاوه بر این علاقه‌مندان به نغمات دینی نیز می‌توانند دسترسی بهتر و آسان‌تری به آواهای دینی داشته باشند.

از جمله گروه‌هایی که تا کنون آثار و شناسنامه آنها بارگذاری شده است، می‌توان به گروه‌های ولیعصر، نینوا، نورالزهرا، نورالحیدر، میعاد، نجل المهدی، نور، نورالبیان، معراج، معارج، مصباح الهدی، مصباح المنیر، فلق، کوثرالنبی، مسک، مشکات، فدک الزهرا، عترت النبی، طوبی، طاها، سبحان، سیرت النبی، شمیم طوبی، شمیم وصال، حنان، ثامن الحجج، تسنیم، پیامبر اعظم، بشارت، بشری، بصائر و بنی فاطمه اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha