محکومیت اقدامات اسرائیل / افزایش تعداد مجروحان فلسطینی
کد خبر: 3970452
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
جدیدترین اخبار از التهابات در قدس؛

محکومیت اقدامات اسرائیل / افزایش تعداد مجروحان فلسطینی

با افزایش جنایات اسرائیل در قدس شریف، محکومیت‌های جهانی علیه این اقدامات افزایش ‌یافته این درحالی است که آمار مجروحان فلسطینی امروز به 112 نفر رسیده است.

به گزارش ایکنا، با شدت گرفتن مجدد درگیری‌ها در قدس شریف پس از آرامشی کوتاه، صحن مسجدالاقصی و اطراف آن و همچنین محله شیخ جراح شاهد درگیری میان فلسطینیان و نیروهای ویژه و پلیس رژیم صهیونیستی است. 
الجزیره گزارش داد: بنا به اعلام هلال احمر فلسطین امروز در نتیجه مواجهه با اشغالگران 112 نفر مجروح شده‌اند و با توجه به شدت درگیری‌ها این تعداد رو به افزایش خواهد بود.
در راستای محکومیت اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل در محله شیخ جراح، اردن با ارائه یادداشت اعتراض خود به وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی اقدامات این رژیم در اخراج فلسطینیان از محله شیخ جراح را محکوم کرد.

 محکومیت جهانی اقدامات اسرائیل

 رجب طیب اردوغان، رئیس‌ جمهور ترکیه اقدامات اسرائیل علیه مردم فلسطین در قدس اشغالی، نخستین قبله مسلمانان را محکوم کرد و از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیت خود عمل و اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل را متوقف کند.

 پاپ نیز خواستار توقف خشونت‌ها در قدس شد

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سخنانی در واتیکان از افزایش تنش‌ها در بیت‌المقدس شرقی که پس از حملات اسرائيل به فلسطینیان افزایش یافته، ابراز نگرانی کرد.

وی با بیان اینکه برای زندگی مسالمت‌آمیز و غیرخشونت‌آمیز در قدس دعا کرده، افزود: تحولات در قدس را با یک نگرانی ويژه می‌دانم. همه را به دنبال کردن راه حل‌های مشترک در چارچوب احترام به هویت چند مذهبی و چند فرهنگی قدس دعوت می‌کنم تا برادری حاکم شود. خشونت باعث خشونت مضاعف می‌شود و درگیری کافی است.
ملک عبدالله، پادشاه اردن نیز در تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، سیر تحولات در قدس شریف و محله شیخ جراح را مورد بررسی قرار دادند.

تعویق جلسه دادگاه عالی اسرائیل

 درحالی‌که فرصت تعیین‌شده توسط دادگاه عالی اسرائیل برای تخلیه خانه‌های محله شیخ جراح از سوی ساکنان فلسطینی فردا به پایان می‌رسد و با توجه به شدت درگیری‌ها پیش‌بینی می‌شود که بر دامنه تنش‌ها به شکلی قابل‌ملاحظه افزوده شود، دادستان کل سرزمین‌های اشغالی در اقدامی که می‌توان آن را تلاشی برای آرام کردن تنش‌ها دانست، از دادگاه عالی اسرائیل خواسته است تا جلسه روز دوشنبه برای بررسی تخلیه خانه‌ها در محله شیخ جراح از سوی ساکنان فلسطینی آن را، به تعویق بیندازد؛ و با توجه به آخرین اخبار این دادگاه نیز با درخواست دادستان کل موافقت کرده است و در 30 روز آینده موعد تشکیل این دادگاه را اعلام خواهد کرد.

برگزاری جلسه اضطراری اتحادیه عرب

اتحادیه عرب نیز روز سه‌شنبه به منظور بررسی جنایت‌های اسرائیل در قدس شریف یک جلسه اضطراری در سطح وزرای خارجه و به ریاست قطر تشکیل خواهد داد، پیش‌تر زمان این جلسه دوشنبه اعلام شده بود.

افزایش حضور نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری

 با تداوم درگیری‌ها ارتش اسرائیل اعلام کرد در راستای تقویت توان خود، 3 گردان از نیروهای خود را در کرانه باختری مستقر خواهد ساخت و در راستای تقویت نیروها در منطقه درگیری اقدام خواهد کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha