جنایات رژیم صهیونیستی در قدس، وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته است
کد خبر: 3970466
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶
شرکت‌کنندگان در وبینار روز قدس:

جنایات رژیم صهیونیستی در قدس، وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته است

شرکت‌کنندگان در وبینار «روز قدس، روز مستضعفین» تأکید کردند رژیم صهیونیستی با شدت بخشیدن به جنایات خود در بیت‌المقدس، وحدت جهان اسلام را نشانه گرفته است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری تقریب، وبیناری با عنوان «روز قدس، روز مستضعفین» به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی امروز یکشنبه 19 اردیبهشت با حضور جمعی از رهبران دینی و سیاسی منطقه برگزار شد. 

شیخ «نعیم قاسم»، معاون دبیرکل حزب الله لبنان،‌ در این وبینار گفت: مسئله فلسطین بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، محوریت جدیدی پیدا کرد. وی افزود: اعلام روز قدس توسط امام خمینی (ره) نقطه عطفی در قضیه فلسطین ایجاد کرد.
 
شیخ نعیم قاسم ادامه داد: تحرکاتی که از ملت فلسطین در قدس و محله الشیح جراح شاهد آن هستیم، همه نشانه‌های عزت و پیروزی است. وی تصریح کرد: آزادسازی قدس تنها با مقاومت و به خصوص مقاومت مسلحانه امکان‌پذیر است.

همچنین سیدعمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان یادآور ابتکار عمل بزرگ امام خمینی (قدس سره الشریف) در جاودانه کردن قدس شریف و اراضی مقدس آن و ملت مظلوم و صبور و استوار فلسطین در وجدان انسانی و اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه این پیشنهاد هم‌زمان با مبارک‌ترین و شریف‌ترین زمان‌ها در ماه اطاعت و ایستادگی و ایثار و جهاد با نفس مطرح شد، ادامه داد: امام خمینی (ره) با بصیرت نافذ و نگاه آینده‌نگر خود مسئله قدس را به مسئله‌ای حاضر و زنده و پویا در وجدان امت اسلامی تبدیل کرد و آن را به جهاد نفس و ایستادگی مسلمانان و ارزش‌های اسلامی در ماه خداوند پیوند زد و این زمان‌بندی ایمانی یکپارچه را حلقه وصلی برای اتحاد امت اسلامی در مسائل سرنوشت‌ساز و وجودی‌شان ساخت و این همان روش رهبران و علما و مراجع معظم تقلید در هر زمان و مکان است.

حکیم در ادامه تأکید کرد که این مواضع یکپارچه در ایران و عراق و جهان اسلام جز بر بیداری وجدان این امت و بر بصیرتش در قبال آرمان‌ها و بر اراده آهنینش در دفاع از دین و ارزش‌ها و حقوق و کرامتش دلالت نمی‌کند.

شیخ خالد الملا، رئیس جماعت علمای عراق نیز در این وبینار گفت که این روزها با اندوه فراوان تعدی و ظلم صهیونیستی به فلسطینیان در قدس اشغالی را مشاهده می‌کنیم.
 
الملا افزود: شراره‌ای که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین شعله‌ور کرده باعث شکست پروژه عادی‌سازی و توطئه معامله قرن شد.
 

 همچنین زیاد النخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پیامی به این وبینار که از سوی ناصر ابوشریف نماینده این جنبش در ایران قرائت شد، گفت: روز قدس روز تحقق آرزوی امت برای آزادی این مکان مقدس است.
 
نخاله افزود: در ابتدا درود می فرستم به مقام معظم رهبری حفظه الله و از ایشان تقدیر می کنم که سخنرانی روز جمعه ایشان به مناسبت روز جهانی قدس تاثیر معنوی عظیمی بر ملتهای اسلامی به ویژه مردم فلسطین و رزمندگان آن داشت که در برابر اشغالگران مقاومت کرده و از مسجد الاقصی پاسداری می کنند.

وی ادامه داد: امت اسلامی روز قدس را به عنوان روزی گرامی می دارد که محقق کننده آرزوهایش و آرمانهایش است و در این روز ضمن تاکید بر قداست این مکان که مرتبط با دین، عقیده و عبادتش است، یاد و خاطره صاحب این روز حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه را گرامی می دارد که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامیدند.

وی تأکید کرد: ما این روز عزیز را گرامی می داریم که روز خیزش امت است، امتی که گرفتار سیاستهای مذبوحانه علیه منطقه و رژیمهایی است که با عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی تمام حرمت ها را شکستند و فضایی باز را بدون هیچ قید و بندی در برابر دشمن صهیونیستی ایجاد کردند. این موضوع نشان دهنده نبود اتفاق نظر عربی و اسلامی درباره فلسطین است که طرح صلح عربی نیز به عنوان خطرناکترین اقدام اعراب پس از سقوط قدس به آن افزوده شده است.

نخاله در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگز در زمینه حمایت از مردم و مقاومت فلسطین تردید نکرد تا جایی که مقاومت فلسطین در زمینه نبرد و پایداری و تحقق دستاوردهای عظیم در برابر پروژه صهیونیستی توانمند شد.

انتهای پیام
captcha