نماز عید فطر در مسکو بدون حضور نمازگزاران برگزار می‌شود
کد خبر: 3971010
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۸

نماز عید فطر در مسکو بدون حضور نمازگزاران برگزار می‌شود

اداره امور دینی مسلمانان روسیه اعلام کرد نماز عید فطر امسال بدون حضور نمازگزاران و با تعداد محدودی از مقامات دینی برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم، اداره امور دینی مسلمانان روسیه اعلام کرد: نماز عید سعید فطر در مسجد جامع، مسجد تاریخی و مسجد یادبود مسکو بدون حضور نمازگزاران برگزار می‌شود.

این اداره در بیانیه خود افزود: در 13 می (پنجشنبه 23 اردیبهشت)، مساجد شهر مسکو نمازگزاران را برای شرکت در نماز عید سعید فطر نمی‌پذیرند. این نماز فقط با حضور روحانیون وابسته به این مساجد و همچنین کارکنان اداره امور دینی مسلمانان برگزار و به صورت زنده پخش خواهد شد.

اداره امور دینی مسلمانان روسیه تأکید کرد این تصمیم دشوار، اما معقول به دلیل خطر آلودگی مومنان به ویروس کرونا و همچنین به دلیل ممنوعیت ادامه برگزاری مراسم عمومی در مسکو اتخاذ شده است.

سال گذشته نیز اداره سیاست ملی و روابط منطقه‌ای مسکو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد نماز عید قربان با حضور تعداد اندکی از مومنان در مساجد برگزار و به صورت مستقیم از فضای مجازی و نیز شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی سازمان‌های دینی و شبکه‌های اجتماعی این نهادها پخش می‌شود.

انتهای پیام
captcha