برپایی محافل جزءخوانی قرآن در اعتكاف رمضانیه زندان‌های فارس
کد خبر: 3971166
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰

برپایی محافل جزءخوانی قرآن در اعتكاف رمضانیه زندان‌های فارس

رئیس كل دادگستری فارس با اشاره به اجرای طرح اعتكاف پایانی ماه رمضان در زندان‌های استان گفت: در طرح اعتکاف زندانیان اجرای برنامه‌های مختلف جزء‌خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن، مسابقات کتابخوانی، مداحی و غیره اجرا شده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدكاظم موسوی، رئیس كل دادگستری فارس امروز، 22 اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از طرح اعتكاف پایانی ماه مبارك رمضان زندان‌های این استان با بیان اینكه اعتکاف، یكى از سنت‏هاى حسنه و از مستحبات است که موجب نیل به قرب الهی می‌شود، گفت: در این طرح یك هزار و سی نفر از زندانیان زندان‌های استان فارس شرکت کرده‌اند.

وی با تصریح اینكه برگزاری این طرح اثرات و بازخوردهای ارزشمند معنوی و اخلاقی برای زندانیان در پی داشته است، افزود: اعتکاف در زندان‌ها با حضور زندانیان مشتاق برگزار می‌شود و این برنامه معنوی جلوه‌های زیبای ارتباط با خدا و دوری از تعلقات دنیوی و تربیت و تهذیب نفس است.

موسوی به برنامه‌های انجام شده در قالب طرح اعتكاف رمضانی در زندان‌های استان اشاره كرد و گفت: در طرح اعتکاف زندانیان اجرای برنامه‌های مختلف جزء‌خوانی قرآن کریم و محافل انس با قرآن، مسابقات کتابخوانی، مداحی، توزیع افطاری و سحری ویژه زندانیان، مناجات‌خوانی ادعیه کمیل و مناجات امیرالمومنین، گروه‌های سرود و تئاتر، دعوت از سخنرانان و مداحان مطرح و ایجاد حلقه‌های مباحث اعتقادی در دستور کار قرار گرفت.

یادآور می‌شود، در حاشیه دیدار مسئولان ارشد قضایی استان و مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس از کانون اصلاح و تربیت شیراز ضمن بررسی آخرین وضعیت پرونده‌های قضایی مددجویان با دستور رئیس کل دادگستری استان فارس 22 نفر از زندانیان این کانون جهت اعطای تسهیلات قانونی به کمیسیون عفو و بخشودگی دادگستری استان معرفی شدند.

انتهای پیام
captcha