برپایی تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در نیویورک و واشنگتن آمریکا
کد خبر: 3971209
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۶

برپایی تظاهرات حمایت از مردم فلسطین در نیویورک و واشنگتن آمریکا

شهرهای نیویورک، لس آنجلس و واشنگتن شاهد تظاهرات آمریکایی‌ها در حمایت از مردم فلسطین و محکومیت جنایات صهیونیست‌ها بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پرس تی وی، در میان افزایش تجاوزات رژیم به سرزمین‌‌های فلسطینی، در برخی از شهرهای ایالات متحده اعتراض‌هایی برای محكوم كردن این اقدامات وحشیانه برگزار شد.

این در حالی است که تنش‌ها در بیت‌المقدس، کرانه باختری اشغالی و غزه در طول ماه مبارک رمضان در پی  اخراج اجباری ده‌ها فلسطینی از محله شیخ جراح که شهرک‌نشینان غیرقانونی اسرائیلی به دنبال تصاحب آن هستند، افزایش یافته است. 

روز سه‌شنبه، ده‌ها تظاهرات‌کننده در حمایت از مردم فلسطین در خارج از کنسولگری اسرائیل در لس آنجلس جمع شدند. معترضان پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند و سخنرانان از اسرائیل به دلیل نقض حقوق بشر و اقدامات ظالمانه انتقاد کردند.

سامی واصف که در این اعتراض شرکت کرد، گفت: شما می‌توانید تجاوزات اسرائیل به ویژه در بیت‌المقدس و غزه را ببینید. خانه‌های فلسطینیان مصادره شده و خانواده‌ها بیرون رانده می‌شوند.

هزاران نیویورکی طرفدار فلسطین نیز سه‌شنبه در خیابان‌های میدتاون منهتن اجتماع کردند. این تجمع با عنوان گردهمایی برای نجات فلسطین در نزدیكی كنسولگری اسرائیل آغاز شد. تظاهرات‌کنندگان سپس به سمت میدان تایمز حرکت کردند.

آنها شعارهایی مانند «از قدس دفاع کنید»، «غزه مورد حمله است»، «دیگر هیچ پولی برای جنایات اسرائیل پرداخت نکنید»، «فلسطین آزاد» و «همین حالا به اشغال پایان دهید» سر دادند.


همچنین تظاهراتی در واشنگتن دی سی برگزار شد که معترضان با حمل پلاکاردهایی اقدامات این رژیم را محکوم کردند. رشیده طلیب، نماینده ایالت میشیگان و آندره کارسون به اعتراض طرفداران فلسطین پیوستند که در خارج از وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار شد.

کارسون پس از شرکت در این تظاهرات در توییتی نوشت: امروز من افتخار پیوستن به طلیب و جمعیت متنوعی از مردم در وزارت امور خارجه را داشتم تا خواهان عدالت برای فلسطینیان باشم. آمریکایی‌ها از هر نژادی که باشند از نظر اخلاقی موظفند از حقوق بشر در هر جا که مورد تهدید واقع شود دفاع کنند. 

این تظاهرات از سوی گروه‌های حمایت از مسلمانان از جمله شورای روابط اسلامی - آمریکایی (CAIR) و مسلمانان آمریکایی برای فلسطین برگزار شد.

انتهای پیام
captcha