مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» به خط پایان می‌رسد
کد خبر: 3971740
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷

مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» به خط پایان می‌رسد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از برگزاری اختتامیه مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان خبر داد.

مهرواره کشوری «یک وعده لبخند» به خط پایان می‌رسدبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ۲۵ اردیبهشت‌ماه بابیان اینکه هم‌زمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان مهرواره کشوری طنز «یک وعده لبخند» به خط پایان می‌رسد، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و حضور کم‌رنگ کودکان و نوجوانان در فضا‌های فرهنگی، آموزشی، ورزشی و به موازات آن کاهش تحرک و افزایش وزن و چاقی در آن‌ها و توجه ویژه به‌سلامت جسمی و روحی فرزندانمان؛ این مهرواره طراحی، برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا درآمد.

احدزاده در خصوص اهداف مهرواره گفت: در فرایند اجرای این مهرواره ضمن توجه به ترویج و توسعه روحیه شادی و نشاط، ترغیب به تحرک و پویایی، تشویق کودکان و نوجوانان به‌دقت در اتفاقات محیط پیرامون و آشنایی با عوارض چاقی، از ادبیات طنز نیز بهره‌مند شدیم.

مدیرکل کانون استان اردبیل درخصوص قالب طنز این مهرواره توضیح داد: با توجه به مقبولیت طنز و پژوهش در بین کودکان و نوجوانان سعی شد با کمک به آفرینش آثار ادبی طنز و طراحی اینفوگرافی، به آگاه‌سازی مخاطبان خود به عوارض چاقی پرداخته شود.

وی با اشاره به اینکه این رویداد اقدامی نو برای نسل کودک و نوجوان در سطح ملی بوده و تجربه اول کانون استان در این زمینه است، افزود: موضوعاتی چون؛ تاریخ انقضا، آیینه هم آینه‌های قدیم، ترازوی خجالتی باطری خالی می‌کند، وزنت رو بگو و نمره‌ات رو بگیر، با رژیم غذایی دست و پای وزنم را بستم، پُرخوری، سلامتیم را غارت کرد، با کنترل وزن همیشه روی کانال سلامتم، من چند کیلو باشم خوبِ؟، مارکو از بس پلو خورد مارکوپولو شد، سنگین‌وزن‌ها به کجا می‌روند؟ و آن‌قدر خوردم که از آیینه سیرشده بودم در دو گروه سنی نونگاه (۱۲+) و نوجوان (۱۵+)، در قالب ارسال شعر به‌صورت کلاسیک، آزاد و داستان کوتاه پیش‌بینی‌شده بود.

احدزاده همچنین در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه، داوری و اختتامیه این مهرواره، یادآور شد: بیش از۵۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه مهرواره ارسال‌شده است که داوری آثار در دو مرحله انجام می‌شود که در مرحله اول از ظرفیت داوران استانی استفاده می‌شود و در مرحله دوم برای انتخاب آثار فاخر از داوران ملی در حوزه شعر و داستان استفاده خواهد شد که آثار برگزیده در قالب کتابی منتشر و هم‌زمان با آیین اختتامیه این مهرواره در روز ملی ادبیات کودک و نوجوان رونمایی خواهد شد.

در برگزاری مهرواره طنز «یک وعده لبخند» دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل همچون؛ استانداری، شورای اسلامی شهر و شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل آموزش و پرورش، سازمان بسیج هنرمندان و بانک ملی ایران مشارکت دارند.

انتهای پیام
captcha