نتایج مهرواره «یک وعده لبخند» در اردبیل اعلام شد
کد خبر: 3978835
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

نتایج مهرواره «یک وعده لبخند» در اردبیل اعلام شد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، از اعلام نتایج مهرواره طنز کشوری با عنوان «یک وعده لبخند» در استان، خبر داد.

نتایج مهرواره «یک وعده لبخند» در اردبیل اعلام شدبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، ۳۰ خردادماه، از اعلام نتایج مهرواره طنز کشوری با عنوان «یک وعده لبخند» در استان، خبر داد و گفت: شاد زیستن برای کودکان و نوجوانان به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد، زیرا سلامت روحی و روانی و فیزیکی و جسمانی او را تامین می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، با اشاره به شادی و اهداف شاد زیستن و رویکرد اولین مهرواره کشوری طنز ادبی، تصریح کرد: شادی و نشاط یکی از نیاز‌های روحی و روانی انسان است که در بسیاری از جنبه‌های حیاتی نقش موثری ایفا می‌کند و از نگاه صاحب نظران پیش نیاز اساسی و بستر لازم برای یک نظام تعلیم و تربیت پویا نشاط اجتماعی است.

وی بیان کرد: ایجاد زمینه‌های شادی و نشاط در بین کودکان و نوجوانان اعتماد به نفس آن‌ها را افزایش می‌دهد و در زمانی که شادی و نشاط واقعی در بین کودکان و نوجوانان وجود نداشته باشد، افسردگی، استرس و ناشادی، جای آن را در بین این نسل خواهد گرفت و دلیل عمده رویکرد روانشناسان و جامعه شناسان شادکامی برای کودکان و نوجوانان، پیشگیری از افسردگی که زمینه ساز بسیاری از مشکلات است.

احدزاده اظهار کرد: مهرواره سراسری طنز «یک وعده لبخند» در سه بخش شعر(کلاسیک و آزاد)، داستان کوتاه و اینفوگرافی(اطلاعات تصویری) برای دو گروه سنی نونگاه(۱۲+) و نوجوان(۱۵+) به پدیده طنز و ترویج فرهنگ شادکامی در قالب برنامه‌های ادبی، هنری و فرهنگی بود که به نوبه خود اقدامی نو و خلاقانه در سطح سازمانی در استان برگزار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، در خصوص مشارکت کودکان و نوجوانان از نقاط مختلف کشور تصریح کرد: بیش از۵۰۰ اثر از کودکان و نوجوانان استان‌های مختلف کشور به دبیرخانه مهرواره رسید که داوری آثار در مرحله اول با از ظرفیت داوران استانی و در مرحله نهایی داوران ملی در حوزه شعر و داستان ارزیابی‌های لازم را انجام دادند که ۷۵ اثر برگزیده این مهرواره در سه بخش شعر، داستان و اینفوگرافی در قالب کتابی با عنوان «یک وعده لبخند» منتشر و همزمان با روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در آئین اختتامیه این مهرواره رونمایی خواهد شد که در انتشار این کتاب همراهی‌های سازمان بسیج هنرمندان استان را شاهد بودیم.

وی افزود: در برگزاری این رویداد ادبی ملی همکاری‌های درون و برون سازمانی را شاهد بودیم که در بخش شعر این مهرواره، ۱۱۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از داوری نهایی، در گروه سنی نونگاه ۷ اثر و در گروه سنی نوجوان ۱۰ اثر برگزیده شدند.

احدزاده با اشاره به ملاک‌های انتخاب آثار در بخش شعر و داستان، خاطر نشان کرد: نگاه تازه به موضوع خلاقیت در پرداخت، توجه به شگرد‌های طنز و ارتباط اثر با موضوع‌های اعلام‌شده در فراخوان بود و در بخش داستان نیز از میان ۳۸۳ اثر رسیده به دبیرخانه مهرواره، در گروه سنی نونگاه، ۲۵ اثر و در گروه سنی نوجوان، ۲۳ اثر به عنوان برگزیده شناخته شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل، تاکید کرد: در بخش اینفوگرافی، ۳۵ اثر به دبیرخانه مهرواره ارسال شد که در مجموع ۵ اثر در گروه سنی نوجوان(۱۵+)، برگزیدگان نهایی بودند و خلاقیت تصویری، بیان موضوع در قالب طنز، کیفیت اجرا و توجه به هماهنگی اثر با موضوع‌های مهرواره را ملاک انتخاب قرار دادند.

گفتنی است؛ در فراخوان مهرواره «یک وعده لبخند» حداکثر ۵۰۰ کلمه برای داستان کوتاه اعلام‌شده بود، ولی با توجه به کیفیت خوب آثار و بنا به تصمیم هیات داوران، آثاری که تا ۷۰۰ کلمه بودند نیز در انتخاب پایانی مورد توجه و ارزیابی قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha