فعالیت قرارگاه قرآنی حاج قاسم سلیمانی در کرمان
کد خبر: 3971770
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

فعالیت قرارگاه قرآنی حاج قاسم سلیمانی در کرمان

مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه تسنیم از ثبت بیش از سه هزار جلسه قرآن در این مؤسسه خبر داد.

فعالیت «قرارگاه قرآنی حاج قاسم سلیمانی» در کرمان / پوشش 3 هزار جلسه خانگی

مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه تسنیم، بیش از 10 سال است که در راستای فعالیت‌های پژوهشی و محتوایی در حوزه قرآن کریم فعالیت دارد. حسین خاکساری، معلم بازنشسته آموزش و پرورش کرمان، با همراهی چند نفر از دوستانش، این مؤسسه را راه‌اندازی کرده است.

وی درباره نحوه برگزاری جلسات خانگی قرآن کریم به خبرنگار ایکنا گفت: چهار نوع جلسه خانگی قرآن کریم داریم؛ نوع اول جلساتی که با حضور پدر و مادر و فرزندان برگزار می‌شود؛ نوع دوم جلسات خانوادگی است و با دور هم جمع شدن فامیل برپا می‌شود؛ نوع سوم جلسات صنفی است که مثلا جانبازان هشت سال دفاع مقدس جلسه‌ای را برگزار می‌کنند؛ نوع چهارم هم جلساتی است که به‌صورت محلی برپا می‌شود.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و نهج‌البلاغه تسنیم تصریح کرد: ما در تلاشیم بر کیفیت این جلسات بیفزاییم، لذا تاکنون بیش از سه هزار جلسه قرآن را شناسایی کردیم و این جلسات هر کدام یک شناسنامه دارند. طی این 10 سال، 16 فعالیت را در راستای رشد کیفی‌ جلسات خانگی قرآن برگزار کردیم؛ یکی از این 16 فعالیت، آموزش دادن مربیان این جلسات در قالب برپایی دوره‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به سرویس‌دهی مناسب به جلسات خانگی قرآن در کرمان از سوی مؤسسه تسنیم گفت: طی سال‌های اخیر مسابقات و دوره‌های آموزش سبک زندگی را برای چهل هزار نفر در مشهد مقدس، برگزار کردیم.

برگزاری جلسات خانگی قرآن در سطوح مختلف می‌تواند باعث سرعت بخشیدن به اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر احیای این جلسات شود؛ یکی از بسترهای ساماندهی این جلسات، پیوستن آن به پویش مردمی «جلسات خانگی قرآن کریم» به نشانی www.jkqk.ir است.

انتهای پیام
captcha