اردوغان: قدس به مدیریت بین‌الادیانی نیاز دارد
کد خبر: 3972182
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲

اردوغان: قدس به مدیریت بین‌الادیانی نیاز دارد

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت: برای رفع مشکلات کنونی فلسطین، قدس باید از سوی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سه دین آسمانی اداره شود.

به گزارش ایکنا به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، روز گذشته در جلسه هیئت دولت، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و غزه، اقدام دولت اتریش در نصب پرچم اسرائیل بر بالای ساختمان نخست‌وزیری این کشور را محکوم کرد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی یک رژیم تروریستی است که به مقدسات اسلامی هتک حرمت کرده و غیرنظامیان را به قتل می‌رساند، گفت: دولت اتریش تلاش می‌کند اینگونه القا کند که مسلمانان دست به نسل‌کشی یهودیان زده‌اند.

اردوغان تأکید کرد: اعلام پایتختی قدس برای اسرائیل در سال ۲۰۱۷، موجب جری‌تر شدن این رژیم برای کشتار مردم بی‌گناه فلسطین شده است.

وی افزود: مدیریت قدس باید از سوی کمیته‌ای متشکل از نمایندگان ادیان اسلام، مسیحیت و یهودیت باشد تا اوضاع کنونی به بهترین شکل مدیریت شود.

اردوغان ضمن درخواست از سازمان ملل، شورای امنیت، سازمان همکاری اسلامی و سایر سازمان‌های بین‌المللی برای اقدام جدی در قبال فلسطینیان مظلوم و قدس شریف، گفت که ترکیه نیز از اقدامات بین‌المللی برای حمایت از ملت فلسطین و آزادی قدس شریف حمایت سیاسی و نظامی انجام خواهد داد.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه ضمن انتقاد از کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل گفت: آمریکا نیز در حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کشتار فلسطینیان بی‌گناه شریک است.
انتهای پیام
captcha