تمرین‌های بیشتر و بهتر؛ وجه تمایز دوره دانشجومعلم قرآن با کلاس‌های دانشگاه
کد خبر: 3972316
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲

تمرین‌های بیشتر و بهتر؛ وجه تمایز دوره دانشجومعلم قرآن با کلاس‌های دانشگاه

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور گفت: در این دوره تمرین بیشتری نسبت به کلا‌س‌های دانشگاه داشتیم، به همین دلیل در مقایسه با مباحث دانشگاه بازدهی بالایی داشت.

دانشجومعلممسلم اسماعیل‌زاده، 22 ساله، دانشجوی ترم ششم مقطع کارشناسی رشته علوم قرآن و حدیث در دانشگاه علوم قرآنی مراغه، در گفت‌وگو با ایکنا، از تجربه‌ حضورش در دوره دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور چنین گفت: در دوره‌های فصیح‌خوانی و کاربردهای تدریس و علوم قرآنی شرکت کردم. در دانشگاهمان همه دروس مجازی بود و  به دوره‌ای برای مرور درس‌ها نیاز داشتم.

اسماعیل‌زاده که در روستای قره‌کندی از توابع شهرستان چایپاره آذربایجان غربی زندگی می‌کند، ادامه داد: در این دوره مهارت‌های تدریس را آموزش دیدم و اکنون بسیار علاقه‌مند و دارای انگیزه برای تدریس هستم. با شیوع بیماری کرونا کلاس دانشگاه‌ها مجازی شدند، به همین دلیل از داشتن تمرین بیشتر عقب ماندم، اما حضورم در این دوره جبران کاستی‌هایم را کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که برپایی این دوره‌ها را چقدر مفید می‌دانید؟ اظهار کرد: به دلیل شیوع کرونا این دوره به‌صورت مجازی برگزار شد؛ اما اگر حضوری بود بازدهی بیشتری داشت. با این حال حتی من که در تجوید قرآن مشکل زیادی داشتم، توانستم که در این بخش مهارت پیدا کنم. سه ماه و نیم است که در دوره حضور دارم و هر روز قرآن خواندم. در حال حاضر می‌توانم بدون غلط املایی و با رعایت احکام تجویدی قرآن بخوانم. این یک واقعیت است که در دانشگاه فقط برای نمره درس می‌خوانیم و قواعد تجوید را برای نمره گرفتن حفظ می‌کنیم؛ اما در این دوره تمرین بیشتری کردیم به همین دلیل بازدهی این دوره در مقایسه با دانشگاه بسیار بالا بود.

اسماعیل‌زاده با اشاره به تأثیر دوره در حوزه فردی و اجتماعی گفت: در کلاس‌هایی که برگزار می‌شد، طوری تدبر در قرآن را به ما آموزش می‌دادند تا در زندگی‌مان از همه این آیات استفاده کنیم و صرفاً آیات را نمی‌خواندیم، بلکه به آن‌ها عمل می‌کردیم. همچنین زمان‌ برگزاری دوره بسیار به موقع بود و مطالب کلاس‌ها هر روز در سه نوبت بارگذاری می‌شد و زمان امتحانات دانشگاه نیز با کلاس‌ها تداخل نداشت.

وی در پایان اظهار کرد: درباره دوره نکته‌ای منفی به ذهنم نمی‌رسد. امیدوارم دوباره در دوره آموزشی دانشجومعلم قرآن شرکت کنم و حتماً در دوره‌های بعدی شرکت خواهم کرد. فقط اطلاع‌رسانی و تبلیغات دوره بیشتر شود. انتظار می‌‌رفت تعداد دانشجویان آقا بیشتر باشد، البته آقایان کمتر فرصت شرکت در این دوره‌ها را دارند.

انتهای پیام
captcha