ناتوانی رژیم غاصب از رسیدن به اهداف خود و ایستادگی مقاومت
کد خبر: 3972617
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۴
تحولات فلسطین در دهمین روز درگیری‌ها؛

ناتوانی رژیم غاصب از رسیدن به اهداف خود و ایستادگی مقاومت

دهمین روز از درگیری‌ها در نوار غزه با شدت گرفتن عملیات اسرائیل تداوم یافت، گروه‌های مقاومت فلسطین نیز در درپاسخ اقدام به موشکباران شهر‌هایی در اراضی اشغالی کردند. تلاش‌ها برای برقراری آتش بس، به دلیل حمایت همه جانبه آمریکا از اسرائیل تا کنون ناکام مانده است.

 به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، پس از گذشت 10 روز، عملیات نظامی اسرائیل علیه نوار غزه همچنان ادامه دارد و ارتش رژیم صهیونیستی همچنان نوار غزه را آماج حملات گسترده هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد و بیشتر حملات این رژیم متمرکز بر مناطق مسکونی و بمباران مراکز و تأسیسات  غیرنظامی است. دهمین روز حمله به غزه با بمباران گسترده مناطق مختلف این باریکه توسط جنگنده‌های اسرائیلی همراه بود.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده است که تنها در بامداد امروز چهارشنبه، 52 جنگنده اسرائیلی در عرض 25 دقیقه به 122 نقطه از نوار غزه حمله کرده‌اند. عملیات اسرائیل بیشتر بر تخریب شبکه تونل‌های مقاومت تمرکز داشته است.

ناتوانی اسرائیل از رسیدن به اهداف خود و ایستادگی مقاومت

بر این اساس، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود شمار شهدای حمله به غزه تا این لحظه را 227 نفر اعلام کرد؛ که از این میان 64 نفر از شهدا کودک، 38 نفر زن  و 17 نفر نیز افراد سالخورده هستند. در این حملات تاکنون 1620 نفر مجروح شده‌اند که حالی برخی از آن‌ها نیز وخیم گزارش شده است.

پاسخ مقاومت به  حملات اسرائیل

در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی گروه‌های مقاومت فلسطین نیز با موشک‌باران مناطق مختلف اسرائیل به مقابله با این اقدامات پرداخته‌اند. بنا به اعلام ارتش این رژیم از ابتدای درگیری‌ها 4000 موشک به اسرائیل شلیک و تنها در امروز بیش از 200 موشک به اسرائیل پرتاب شده است.

ناتوانی اسرائیل از رسیدن به اهداف خود و ایستادگی مقاومت

ارتش رژیم غاصب اعتراف کرده است که 8 بار تلاش کرده تا فرمانده گردان‌های قسام محمد الضیف را به شهادت برساند اما تاکنون ناکام مانده است. زیاد نخاله دبیر کل جهاد اسلامی نیز تأکید کرده است مقاومت از ابتدا با درک سختی این نبرد وارد آن شده است اما ازآنجایی‌که این عملیات در دفاع از قدس بوده سختی آن را به جان خریده است و رژیم اشغالگر قدس نیز با وجود تمام امکانات خود از مواجه با غزه ناتوان بوده است.

شلیک موشک از لبنان به شمال فلسطین 

العهد خبر داده است که در میانه درگیری‌ها در نوار غزه، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند که امروز 4 موشک از لبنان به اراضی اشغالی در شمال اسرائیل پرتاب شده است، اگرچه ارتش اسرائیل اعلام کرده است یک موشک از این چهار موشک را رهگیری و منهدم کرده و دو موشک دیگر در دریا و یک موشک نیز در یک فضای آزاد سقوط کرده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به این اقدام، بخش‌هایی از لبنان را مورد حمله توپخانه‌ای قرار داده است. همچنین برخی از رسانه‌های صهیونیستی خبر داده‌اند که این اقدام سبب شده است تا مقامات اسرائیل درهای پناهگاه‌ها در مناطق شمالی در حیفا، کریات موتسکین، کریات بیالیک، عکا و ریشاسم به روی عموم گشوده‌اند.

تلاش برای برقراری آتش‌بس و حمایت آمریکا از اسرائیل 

الجزیره گزارش کرده است که تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس همچنان ادامه دارد و تاکنون نیز به دلیل حمایت همه‌جانبه آمریکا از اسرائیل ناکام مانده است با این حال کاخ سفید اعلام کرده است که از هفته گذشته تاکنون 60 تماس تلفنی با مقامات اسرائیل، تشکیلات خودگردان و دیگر کشورهای جهان به منظور پایان دادن به خشونت‌ها و بازگشت آرامش به منطقه انجام داده است.

همچنین تصریح شده است که بایدن امروز صبح برای چهارمین بار در هفته جاری با بنیامین نتانیاهو تماس گرفته است برخی از منابع از رویکرد صریح بایدن در قبال نتانیاهو مبنی بر توقف فوری درگیری‌ها خبر داده‌اند.

ناتوانی اسرائیل از رسیدن به اهداف خود و ایستادگی مقاومت

کاخ سفید خبر داده است که باید در تماس با نتانیاهو به او اعلام کرده که آمریکا خواهان کاهش عمده درگیری‌ها برای زمینه‌سازی به منظور برقراری آتش‌بس می‌باشد. علاوه بر این تأکید شده است که کاخ سفید از تلاش‌ها برای برقرار آتش‌بس و بازگشت آرامش به منطقه حمایت می‌کند.

از سویی قطر، مصر، اردن و فرانسه نیز بر تلاش خود برای برقراری هرچه سریع‌تر آتش‌بس افزوده‌اند، در این راستا رئیس‌جمهور فرانسه از قطع‌نامه‌ای خبر داده است که این کشور با همراهی دوستان عرب خود برای توقف درگیری‌ها در شورای امنیت ارائه خواهد داد، وزارت امور خارجه ترکیه نیز با محکومیت اقدامات اسرائیل از امریکا خواست است تا مانع این اقدامات شود همچنین رئیس‌جمهور ترکیه نیز بر همبستگی این کشور با فلسطین تأکید کرده است.

کاخ سفید در مقابل اعلام کرده است که از طرح پیشنهادی فرانسه در شورای امنیت حمایت نخواهد کرد. الجزیره گزارش داده است که وزیر دفاع آمریکا در تماس خود با مقامات اسرائیلی بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید کرده است اما وی مقامات اسرائیلی را به کاهش درگیری‌ها دعوت کرده است.

همچنین گزارش شده است که برخی از نمایندگان دموکرات طرحی را برای توقف فروش سلاح به اسرائیل در کنگره آمریکا ارائه کرده‌اند. برخی منابع از احتمال تشدید اقدامات برای آتش‌بس در 24 ساعت آینده خبر داده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha