پاسخ شیخ الازهر به شبهات اسرائیل درباره مسجدالاقصی
کد خبر: 3972684
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

پاسخ شیخ الازهر به شبهات اسرائیل درباره مسجدالاقصی

شیخ الازهر مصر در گفت‌وگویی به برخی شبهات صهیونیست‌ها درباره نحوه ساخت مسجدالاقصی پاسخ داد.  

به گزارش ایکنا؛ به نقل از النبأ، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر، در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای مصر درباره قداست مسجدالاقصی گفت: مسجدالاقصی در قدس دومین خانه‌ای است که در روی زمین برای هدایت مردم ساخته شده و این حقیقتی است که همه مسلمانان به آن ایمان دارند.
 
وی افزود: مسجدالاقصی پیش از پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) موجود بود و حضرت آدم (ع) چهل سال پس از اینکه کعبه را بنا کرد، مسجدالاقصی را نیز بنا نهاد.
 
الطیب درباره این سخن خود به روایتی از مسلم به نقل از ابوذر استناد کرد که گفته است: به پیامبر‌(ص) عرض کردم: یا رسول الله! کدام مسجد ابتدا در روی زمین ساخته شده است؟ ایشان فرمود: مسجد الحرام. عرض کردم: پس از آن کدام مسجد؟ فرمود: مسجدالاقصی. عرض کردم: چند سال بین آن دو فاصله است؟ فرمود: چهل سال.
 
شیخ الازهر در ادامه افزود: مقصود از مسجدالاقصی که در آیه اول سوره مبارکه اسرا ذکر شده «سُبْحَانَ الَّذِى أَسْرَىٰ بِعَبْدِهِ لَيْلًا مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الْأَقْصَى الَّذِى بَارَكْنَا حَوْلَهُ لِنُرِيَهُ مِنْ آيَاتِنَا» همان مکان مقدس است و این بقعه موجود، همان مسجد است.
 
الطیب ادامه داد: یهودیان صهیونیست گمان می‌کنند که نخستین کسی که این مسجد را بنا کرده حضرت داوود (ع) بوده و حضرت سلیمان (ع) آن را تکمیل کرده است. اما این گمان نادرست است. بلکه نظر صحیح آن است که حضرت داوود و حضرت سلیمان علیهما السلام این مسجد را که در اثر عوامل فرسایشی تخریب شده بود، بازسازی کردند.
 
وی افزود: جنگ با صهیونیست‌ها بر سر این است که آنان می‌خواهند بر مسجدالاقصی چیره شوند. در حالی که مسجدالاقصی یک بقعه کوچک نیست. به همین دلیل به نام حرم مقدس نامیده می‌شود زیرا شامل مسجدالاقصی و مسجد صخره است و در آن، چاه‌ها و رواق‌های بسیاری وجود دارد و تمام این منطقه که مساحت آن تقریبا 144 هزار متر مربع است به نام مسجدالاقصی نامیده می‌شود و مکانی مقدس شمرده می‌شود.
انتهای پیام
captcha