اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی ناشی از شکست آن‌ها در جنگ غزه است
کد خبر: 3973269
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
خطیب مسجدالاقصی:

اقدامات اشغالگران در مسجدالاقصی ناشی از شکست آن‌ها در جنگ غزه است

شیخ عکرمه الصبری، خطیب مسجد الاقصی اقدمات اشغالگران صهیونیست مبنی بر توهین به ساحت این مسجد را اقدامی از سوی اسرائیل برای وانمود کردن عدم شکست در جنگ با غزه توصیف کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین شیخ عکرمه صبری، خطیب مسجدالاقصی تأکید کرد توهین به ساحت مسجدالاقصی توسط شهرک‌نشینان که با اجازه اشغالگران صهیونیستی امروز صورت گرفت، تلاشی از سوی این رژیم برای وانمود کردن این امر است که در جنگ علیه نوار غزه شکست نخورده است.

شیخ صبری در اظهاراتی که در مطبوعات انعکاس یافته است، تصریح کرد: مقامات اشغالگر می‌خواهند از طریقی که در سایه حمایت سنگین نظامیان (صهیونیست) صورت می‌گیرد، عدم شکست خود را در جنگی که علیه غزه آغاز کردند، ثابت کنند.

صبری مسئولیت این اقدامات و پیامدهای آن را بر عهده اشغالگران دانست.

وی افزود: این اقدامات که از صبح امروز آغاز شده، حاکی از نیات اشغالگران در قبال مسجدالاقصی است.

 صبح امروز یک‌شنبه، صدها نفر از شهرک‌نشینان با حضور در محوطه مسجدالاقصی از سمت باب المغاربه با حمایت سنگین نظامیان اشغالگر، به ساحت این مسجد توهین کردند. این اقدامات 3 هفته پس از بسته شدن این بخش برای حضور شهرک‌نشینان صهیونیست صورت گرفت.

صبح امروز صحن‌های مختلف مسجدالاقصی و ابواب مختلف آن شاهد اقدامات خشونت‌آمیز متعدد از سوی نظامیان اشغالگر بود، برخی از جوانان و نگهبانان مسجد نیز توسط این نظامیان دستگیر شدند.

شایان ذکر است که دولت اشغالگر اسرائیل حضور شهرک‌نشینان را سه هفته پیش به دلیل حضور قابل‌ توجه نمازگزاران و مقاومت آن‌ها در برابر توهین به ساحت مسجدالاقصی در 28 ماه رمضان گذشته و همچنین حمایت مقاومت در غزه از قدس و مسجدالاقصی، ممنوع کرده بود؛ اما این حضور از دیروز از سر گرفته شد.

انتهای پیام
captcha