افزایش دامنه ارتباط قرآنیان به‌واسطه دوره دانشجومعلم قرآن
کد خبر: 3973220
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳

افزایش دامنه ارتباط قرآنیان به‌واسطه دوره دانشجومعلم قرآن

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجومعلم سازمان فعالیت‌های قرآنی با بیان اینکه به‌واسطه این دوره، دامنه ارتباط با قرآنیان از سراسر کشور زیاد شده است، گفت: تجربه‌های جدید یکسب کرده‌ایم و برای یادگیری مطالب جدید انگیزه گرفته‌ایم.

افزایش دامنه ارتباط قرآنیان به‌واسطه دوره دانشجومعلم قرآنعرفان ریاسوند، دانشجوی ترم دوم رشته فلسفه و حکمت اسلامی در دانشگاه زنجان که تجربه حضور در دوره دانشجومعلم قرآن سازمان فعالیت‌های قرآنی را دارد، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: در محیط دانشگاه از برگزاری چنین دوره‌ای اطلاع یافتم و در آن شرکت کردم. دوره‌ای خوب و فرصت و بهانه‌ای بود تا سر سفره قرآن جمع شویم.

وی که 19 سال سن دارد، افزود: سرفصل‌های دوره، موضوعات کلیدی بودند که تا همیشه با همین سرفصل‌ها سروکار داریم، افرادی که به تدریس علاقه‌مند هستند و در این مسیر قرار دارند، نیاز به مطالعه بیشتر دارند و اینکه سرفصل‌های بیشتری را مطالعه کنند.

ریاسوند در پاسخ به این سؤال که برپایی این دوره را چقدر مفید می‌دانید و اینکه تا چه حد به اهداف آموزشی‌اش ‌دست پیدا کرده است؟ گفت: منبع درس‌های این دوره قرآن کریم بود که مفید است. قرآن بدون تدبر ارزشی ندارد و باید با معانی قرآن آشنا شویم که فقط خواندن آن مطرح نیست.

وی با طرح این سؤال که قرآن را برای چه می‌خوانیم؟ عنوان کرد: قرآن را برای این می‌خوانیم که به بهانه تلاوت و صوت، چند نفر را به راه قرآن بیاوریم. این دوره نیز در حوزه‌های فردی و اجتماعی شرکت‌کنندگان منجر به ایجاد انگیزه برای ماندن در مسیر قرآن شده است. به‌واسطه این دوره، دامنه ارتباط مان با قرآنیان از سراسر کشور زیاد شد، تجربه‌های جدید کسب کردیم، ایجاد انگیزه نیز شد و مطالب جدیدی یاد گرفتیم.

این دانشجوی فلسفه که در سال‌های گذشته در مسابقات دانش‌آموزی استانی، رتبه سوم را کسب کرده‌ است، به نقد سامانه آموزشی دوره پرداخت و ادامه داد: سامانه ایرادهایی داشت و نمی‌توانستیم آن طور که باید و شاید از این فرصت استفاده کنیم. مشکلات سامانه شامل قطع و وصل شدن، هنگ کردن، بالا نیامدن سامانه و ... بود. البته وقتی اطلاع می‌دادیم، رفع می‌شد.

ریاسوند اظهار کرد: با توجه به انجام واکسیناسیون، امیدواریم که کلاس‌ها حضوری شوند. در کلاس‌های مجازی خیلی انگیزه ایجاد نمی‌شود و خوب است که در هر دانشگاهی، چنین دوره‌ای برگزار شود.

انتهای پیام
captcha