آغاز نام‌نویسی در مسابقات زیباترین ترتیل امارات
کد خبر: 3973323
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲

آغاز نام‌نویسی در مسابقات زیباترین ترتیل امارات

مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جایزه دبی از آغاز نام‌نویسی در چهاردهمین دوره مسابقه زیباترین ترتیل «شیخ راشد بن محمد آل مکتوم» در امارات خبر دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، نام‌نویسی در این رقابت‌ها از دیروز، دوم خردادماه آغاز شده است و تا پنج‌شنبه، 13 خرداد ادامه دارد.

ابراهیم محمد بوملحه، رئیس کمیته برگزاری مسابقات جایزه دبی در این باره گفت: مسابقه زیباترین ترتیل شیخ راشد بن محمد آل مکتوم یکی از شاخه‌های اصلی این جایزه است که به صورت سالانه برگزار شده و تعدادی زیادی از حافظان قرآن از شهروندان اماراتی و غیر اماراتی‌های مقیم در آن شرکت می‌کنند.

وی افزود: ارزشیابی در این رقابت براساس استانداردهای بین‌المللی و مدون انجام می‌شود و این مسابقه تعداد زیادی از امامان مساجد و مؤذنان مساجد را به خود جذب کرده است.

بوملحه همچنین بیان کرد: این مسابقه(به دلیل کرونا) با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی و جدیدترین دستورالعمل‌های کمیته عالی اداره بحران و حوادث دبی برگزار خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: شرکت‌کنندگان باید از شهروندان اماراتی یا شهروند یکی از کشورهای شورای همکاری‌های خلیج فارس و یا دیگر ملیت‌های خارجی مقیم در امارات بوده و اقامت فعال و جاری در این کشور داشته باشند.
 
ابراهیم محمد بوملحه تسلط بر احکام تجوید و مخارج حروف، نداشتن آثار تلاوت قرآن در بازار و یا شبکه‌های تلویزیونی و نیز رادیو را از جمله شروط مشارکت در این مسابقه دانست.

بنا بر این گزارش، چهار گروه نونهالان قرآنی(گروه سنی تا 13 سال)، پسران قرآنی، جوانان قرآنی و گروه امامان مساجد از شرکت‌کنندگان در این رقابت خواهند بود و 24 ژوئن(سوم تیرماه سال جاری) نیز بخش اذان و اقامه برای شهروندان اماراتی و غیراماراتی‌های مقیم این کشور برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha