دست‌اندرکاران چاپ مصحف ملی امارات تجلیل شدند
کد خبر: 3989178
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۳

دست‌اندرکاران چاپ مصحف ملی امارات تجلیل شدند

مؤسسه جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی با برگزاری مراسمی از دست‌اندرکاران چاپ و توزیع مصحف ملی امارات تجلیل کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از البیان، مؤسسه جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی میزبان مراسم تکمیل انتشار نخستین چاپ مصحف ملی امارات و آغاز توزیع آن بود که با حضور رئیس و اعضای کمیته ریاستی جایزه بین‌المللی قرآن کریم و اعضای کمیته‌هایی که در تهیه و چاپ این قرآن مشارکت داشتند، برگزار شد.

ابراهيم محمد بوملحه، مشاور حاکم دبی و رئیس کمیته ریاست مؤسسه جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی و رئیس کمیته عالی مصحف شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان طی سخنانی در این مراسم از تمام تلاش‌ها برای تکمیل کتابت، چاپ و توزیع سری اول از مصحف شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان قدردانی کرد.

بوملحه گفت: این مصحف که همه ما به آن افتخار می‌کنیم به سفارش شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون نخست‌وزیر و حاکم دبی تهیه شده و ما در جایزه بین‌المللی قرآن کریم دبی مأمور شدیم که به منظور بزرگداشت مقام و شخصیت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، حاکم امارات این مصحف را تهیه و توزیع کنیم.

مشاور حاکم دبی گفت: جایزه بین‌المللی قرآن کریم از همان لحظه آغاز مأموریت خود برای تهیه مصحف ملی امارات، اعضای کمیته اداری ناظر بر این کار را انتخاب کرد، به گونه‌ای که از اساتید متخصص در کتابت قرآن دعوت شد تا آنها طی مشورت با یکدیگر خطاط مصحف ملی را برگزینند و آن‌ها حرفه‌ای‌ترین خطاط در این هنر خلاق را معرفی کردند.

وی افزود: کمیته ناظر همچنین اعضای کمیته شرعی مسئول بررسی کتابت مصحف را از میان برترین علمای قرائات و علوم قرآنی برگزیدند و اعضای کمیته تجدید نظر نهایی هم در حین و بعد از چاپ مصحف با تلاش‌های مجدانه خود از درستی و دقت چاپ مصحف اطمینان خاطر پیدا کردند.

پس از آن بوملحه با اعطای جوایز به اعضای کمیته‌های اداری و شرعی و دست‌اندرکاران امر کتابت، تجدید نظر، چاپ و توزیع مصحف از آن‌ها تقدیر به عمل آورد.

انتهای پیام
captcha