رئیس هیئت علمای لیبی: جهاد در فلسطین بر هر مسلمانی واجب عینی است
کد خبر: 3973723
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵

رئیس هیئت علمای لیبی: جهاد در فلسطین بر هر مسلمانی واجب عینی است

رئیس هیئت علمای لیبی در فتوایی تأکید کرد که دفاع از فلسطین و جهاد در این راه بر هر مسلمانی واجب عینی است و اختلافی میان علمای مسلمان در این زمینه وجود ندارد.  

به گزارش ایکنا به نقل از العالم عربی، شیخ غیث الفاخری، نایب مفتی لیبی و رئیس هیئت علمای این کشور در مصاحبه‌ای تلویزیونی ضمن انتقاد از عقب‌نشینی کشورهای عربی و اسلامی درباره دفاع از فلسطین، ارتباط دوستانه آنها با رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و خواستار توقف جنگ و درگیری در این سرزمین شد.
 
وی با بیان اینکه در دین اسلام آزادسازی کامل خاک فلسطین از اشغالگری رژیم صهیونیستی بر ما واجب شده است، در فتوایی تأکید کرد که دفاع از غزه و فلسطین به اجماع همه فقهای مسلمان بر هر مسلمانی واجب عینی است و این مسئله به دلیل وجوب دفع دشمن اشغالگر، مورد اختلاف نیست.
 
الفاخری در سخنان خود تصریح کرد که مسئله فلسطین را نمی‌توان به حاکمان عرب سپرد زیرا آنان دست‌نشانده‌های کشورهای خارجی و کسانی هستند که آنها را برای سلطه بر ملت‌های عرب به کار گرفته‌اند و میلیاردها دلار برای جنگ علیه ملت‌های عربی هزینه کرده‌اند.
 
جانشین مفتی لیبی سخنان برخی حاکمان کشورهای عربی درباره حاکمیت بر سرزمین‌ها و اموال خود را به سخره گرفت و گفت: کسی که حاکمیت سرزمینی را داراست موضعی محکم دارد، اما اینان از آمریکا و غرب در هراسند. 
انتهای پیام
captcha