شهادت یک جوان فلسطینی در نابلس
کد خبر: 3974194
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۳

شهادت یک جوان فلسطینی در نابلس

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد یک جوان فلسطینی بر اثر اصابت گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی در شمال کرانه باختری به شهادت رسید.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از خبرگزاری وفا، وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی عصر امروز (جمعه) راهپیمایی مسالمت‌آمیز در بالای کوه صبیح در شهرک بیتا در جنوب شهر نابلس در شمال کرانه باختری رود اردن علیه شهرک‌نشینی را سرکوب کرده و در جریان آن اقدام به تیراندازی کردند.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، در جریان سرکوب راهپیمایی مذکور از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی، یک جوان ۲۸ ساله از اهالی شهرک بیتا به نام زکریا حمایل، بر اثر جراحت وارد شده در پی اصابت گلوله به ناحیه سینه، به شهادت رسیده، ۱۰ شهروند دیگر فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شده و دهها تن دیگر نیز در نتیجه پرتاب گاز اشک‌آور، دچار خفگی شدند.

این در حالی است که ده‌ها شهروند فلسطینی پس از اقامه نماز جماعت در بالای کوه صبیح، در محکومیت شهرک‌سازی اشغالگران در این مکان، دست به راهپیمایی زدند.

لازم به ذکر است که صهیونیست‌ها پیش از این بارها برای احداث شهرک در بالای کوه صبیح تلاش کرده با این حال هر بار اهالی بیتا و همچنین روستاهای قبلان و یتما مانع از این کار می‌شدند تا این که اخیرا بیش از ۲۰ خانه سیار را در آن جا مستقر کردند تا بالای کوه را به طور کامل به کنترل خود درآورند.

انتهای پیام
captcha