کتابت قرآن را دریابید
کد خبر: 3974301
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
با خادمان قرآن / 52

کتابت قرآن را دریابید

مصطفی اشرفی‌تبریزی، هنرمندی است که در بخش خوشنویسی بیست‌وپنجمین مراسم تجلیل از خادمان قرآن مفتخر به دریافت عنوان خادم قرآن شد و از نبود حمایت‌ها از خوشنویسان ایرانی می‌گوید.

مصطفی اشرفی تبریزی

به گزارش ایکنا، قدردانی از مقام شامخ معلمان، هنرمندان و مروجان عرصه‌های قرآن کریم، وظیفه‌ای مهم، بر دوش هر فردی است که توسعه فرهنگ قرآنی دغدغه اوست، به ویژه نهادهای فرهنگی که باید تجلیل از این پیشگامان را اساس فعالیتشان بدانند و بخش‌های اثرگذار از زندگی این افراد را به سمع و نظر آحاد جامعه برساند. ایکنا نیز در راستای رسالت خود پیش از این به معرفی ۴۹ نفر از خادمان قرآن کریم (تجلیل‌شدگان از سال ۱۳۷۳ تاکنون طی بیست‌وشش دوره آئین تکریم از خادمان قرآن) که اکنون در کنار ما نبوده و دعوت حق را لبیک گفتند، پرداخت.

در ادامه برآنیم تا با دیگر خادمان قرآن کریم گفت‌وگو داشته و ضمن جویا شدن از احوالات زندگی آنان، از اینکه پس از دریافت نشان خادمی قرآن، چه مسئولیت اجتماعی را بر دوش خود حس می‌کنند، سخن بگویند. در ادامه به معرفی مصطفی اشرفی‌تبریزی، خواهیم پرداخت.

مصطفی اشرفی‌تبریزی، متولد سال 1338 شهر بستان‌آباد آذربایجان شرقی است. او از پدرش، کتابت قرآن را فرا گرفته است. این خوشنویس دارای آثاری چون 9 دوره کتابت کامل قرآن کریم، 55 دوره کتابت منتخب ادعیه، پنج دوره کلیات مفاتیح الجنان، دو دوره دیوان حافظ، گلستان و بوستان سعدی، دیوان پروین اعتصامی و... است.

او که در بخش خوشنویسی(کتابت قرآن) بیست‌وپنجمین مراسم تجلیل از خادمان قرآن کریم در اواخر سال گذشته موفق به دریافت نشان خادم قرآن شد، ضمن گلایه از اوضاع نامناسب کتابت قرآن گفت: با وجود این کارنامه فعالیت، چند سالی است که بسیار کم‌کار شده‌ام و غیر از جلسه اخیر خادمان قرآن، دستگاه و نهادی نبوده است که سراغی از ما بگیرد.

وی با گلایه از بی‌توجهی مردم و مسئولان نسبت به امر خوشنویسی افزود: عوامل گوناگونی زمینه این کم‌توجهی را فراهم کرده است چون انواع اپلیکیشن‌های تلفن‌های همراه، که به سهولت در اختیار است و قرآن‌های عثمان طه که به صورت مجانی یا با کمترین هزینه در اختیار چاپخانه‌ها قرار می‌گیرد. همچنین اتحادیه و مرکزی برای حمایت از کاتبان قرآن به هنگام بحران‌ها وجود ندارد.

اشرفی که چهار سال پیش نیز در مراسم تكريم از چهره‌های قرآنی سازمان دارالقرآن الکریم مورد تجلیل قرار گرفته است، درباره مسئولیت اجتماعی فردی که مفتخر به نشان خادم قرآن شده است، گفت: عرضه شایسته معارف اسلامی به جهانیان و ایجاد زمینه‌هایی برای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی، وظیفه فردی است که به این عنوان مفتخر شده‌ است.

کتابت بیش از 18 مجموعه دعا، مناجات با خدا، دعای توسل، طراحی و خوشنویسی پوسترها، تقدیرنامه‌ها و کارت‌های دعوت با ادعیه قرآنی برای افراد و سازمان‌های مختلف مانند آموزش و پرورش و ... کتابت پنج دوره کلیات مفاهیم از جمله مواردیست که در کارنامه هنری مصطفی اشرفی‌تبریزی است.

انتهای پیام
captcha