گذری بر زندگی «محمدکاظم محمدزاده»، استاد پیشکسوت قرآنی مشهد
کد خبر: 3958637
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸
با خادمان قرآن/48

گذری بر زندگی «محمدکاظم محمدزاده»، استاد پیشکسوت قرآنی مشهد

مرحوم محمدکاظم محمدزاده از ۹ سالگی در جلسات قرآن حضور يافت و كم‌كم به جلسات تخصصی‌تر راه پیدا کرد و پس از پيروزی انقلاب اسلامی نیز در مسابقات گوناگون شركت كرد و در سال 91 موفق به دریافت نشان خادمی در عرصه آموزش شد.

به گزارش ایکنا، تجلیل از مقام شامخ معلمان، اساتید و افرادی که برای ترویج قرآن و عترت، زحماتی را متقبل شده‌اند، وظیفه‌ای است که نمی‌توان از آن شانه خالی کرد. بزرگداشت و بیان آثار و رفتار این افراد، نه‌‌تنها قدردانی کوچکی از زحمات بی‌شائبه آنان است، بلکه برای نسل فعلی و جوانان این مرزوبوم آموزنده و راهگشاست.

کسانی که عمری را بدون چشمداشت به آموزش و ترویج کلام وحی گذرانده‌اند و به حق نام خادم‌القرآن بر آنان نهاده‌اند. برخی از این بزرگان چهره در خاک کشیده‌اند که نگاه کوتاهی به زندگی آن‌ها خواهیم داشت. مرحوم محمدکاظم محمدزاده، استاد پیشکسوت قرآنی کشور و مشهد مقدس از جمله این افراد است. ایشان در سال 1391 در نمایشگاه بین‌المللی قرآن به دریافت عنوان خادمان قرآن کریم در حوزه آموزش مفتخر شد.


بیشتر بخوانید:


مرحوم محمدکاظم محمدزاده، در سال ۱۳۳۴ متولد شد. وی از ۹ سالگی در جلسات قرآن حضور یافت و كم‌كم به جلسات تخصصی‌تر راه پیدا کرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در مسابقات گوناگون شركت كرد و در این راه از تشویق‌ و همکاری‌های حاج سلطانی، مسئول دارالتحفیظ و مقدم، مسئول حسینیه خیاط‌های مشهد بهره برد. وی در کنار تدریس قرآن به امر عینک ‌سازی نیز مشغول بود.

اساتید:

ابراهیم پورفرزیب(مولایی)، فاطمی، محمدعلی اوحدی، فرقانی، مهدی شكوهنده، توسلى، حافظیان، مختارى و محمدى

مقامات داخلی:

چهار بار نفر اول مسابقات سراسرى قرآن كریم سازمان اوقاف (سال‌هاى  1357 تا 1364)

مقامات خارجی:

  • نفر اول مسابقات بین‌المللى لیبى سال 1358
  • نفر دوم مسابقات بین‌المللى مالزى سال 1364
  • نفر اول مسابقات بین‌المللى ایران سال 1365

مأموریت‌های داخلی:

  •  اداره جلسه قرآن شب هاى چهارشنبه حسینیه خیاط‌هاى مشهد
  •  عضو شوراى قرآن آستان قدس رضوى
  •   عضو شوراى قرآن صدا و سیماى خراسان رضوى

مأموریت‌های خارجی:

سفر به كشورهاى لیبی، مالزی، ایتالیا، چین، ژاپن، آلمان، اتریش، آفریقاى جنوبی، سریلانكا، سوریه، تایلند، نیوزلند، فیلیپین و مراكش

استاد پیشکسوت قرآنی «کاظم محمدزاده» ۱۴ مهرماه 1398 پس از گذراندن یک دوره سخت بیماری در مشهد مقدس دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha