دوره‌های عمومی آموزش قرآن در جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شود
کد خبر: 3974475
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹

دوره‌های عمومی آموزش قرآن در جهاددانشگاهی برنامه‌ریزی شود

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره آموزشی دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور با اشاره به کاربردی بودن محتواهای ارائه شده گفت: برپایی دوره فشرده برای شاغلانی که همزمان مشغول به تحصیل هستند و به فراگیری دوره‌های قرآنی علاقه دارند، خوب است، اما اگر زمان برگزاری برخی دوره‌ها طولانی‌تر باشد، میزان تأثیر آنها بیشتر خواهد شد.

مریم درزی‌رامندی، دانشجوی شرکت‌کننده در دوره آموزشی دانشجومعلم سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، متولد سال 53 و مشغول تحصیل در ترم پایانی رشته حقوق دانشگاه پیام‌نور دانسفهان است. درزی‌رامندی، مسئول یکی از مؤسسات قرآنی شهر دانسفهان قزوین است و از سال 1386 فعالیتش را به صورت رسمی در مؤسسه ریحانه‌النبی(ص) آغاز کرد و سپس در سال 1391 موفق به اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی شد.

وی درباره نحوه اطلاع از این دوره گفت: مدتی از اعضای انجمن قرآن و عترت دانشگاه بودم و پیامکی مبتنی بر برگزاری این دوره برایم ارسال شد. ثبت‌نام اولیه را انجام دادم و سپس برای تکمیل ثبت‌نام از سوی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور تماس گرفته و پس از آن مصاحبه انجام و نیز آزمون ورودی اخذ شد.

درزی‌رامندی درباره محتوای دوره اظهار کرد: محتوای دوره خوب و کاربردی بود، به طوری که به راحتی می‌توانیم برای هر مقطع سنی طرح درس را انجام داده و با روش تدریسی که فراگرفته‌ایم به تدریس نکات آموزشی لازم بپردازیم، از سوی دیگر مجازی بودن دوره موجب شد که دغدغه رفت و آمد را نداشته باشیم و دانشجویانی از سراسر کشور حضور داشتند.

مدیر مؤسسه قرآنی ریحانة‌النبی(ص) بیان کرد: برگزاری دوره فشرده برای شاغلانی که همزمان مشغول تحصیل هستند و به فراگیری دوره‌های قرآنی علاقه دارند، خوب است، اما اگر زمان برپایی برخی دوره‌ها طولانی‌تر باشد، میزان تأثیر آنها بیشتر خواهد شد به طور مثال این دوره در طول سال تقسیم شود تا افراد بیشتری فرصت حضور در دوره را داشته باشند، چراکه قرآن در دانشگاه‌ها مهجور است. 

درزی‌رامندی ضمن قدردانی از اینکه برخی فایل‌ها چندین بار در ساعت‌های مختلف بارگذاری می‌شد، درباره سطح‌بندی دانشجویان حاضر در دوره گفت: دانشجویان تقریباً هم‌سطح بودند، چراکه پیش از آغاز دوره با مصاحبه و آزمون ورودی تعیین سطح شدند. همچنین به مسئولان برگزاری این دوره پیشنهاد می‌کنم که دوره‌های مشابه را برای عموم علاقه‌مندان برپا کنند. دوره‌های بسیاری را مؤسسات برگزار می‌‌کنند اما شاید این جامعیت و نظم را نداشته باشد و از سوی دیگر جهاددانشگاهی نهادی شناخته شده است که می‌تواند عموم علاقه‌مندان را به دوره‌های مختلف جذب کند.

انتهای پیام
captcha