اطلاع‌رسانی دوره دانشجو معلم قرآن گسترده‌تر باشد
کد خبر: 3972435
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۱۶

اطلاع‌رسانی دوره دانشجو معلم قرآن گسترده‌تر باشد

دانشجوی شرکت‌کننده در دوره دانشجو معلم قرآن سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور، اطلاع‌رسانی این دوره را ناکافی دانست و گفت: بهتر است اطلاع‌رسانی حالت گسترده‌تری داشته باشد تا افراد علاقه‌مند بیشتری مطلع شوند.

دوره دانشجومعلم قرآن گسترده‌تر باشدیگانه حسن‌زاده، دانشجوی رشته ریاضیات و کاربردها در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به حضور خود در دوره دانشجو معلم قرآن کریم سازمان قرآنی دانشگاهیان، بیان کرد: ابتدا در این دوره مباحث روخوانی و روان‌خوانی را فراگرفتیم که غیر از درس‌هایی که تدریس می‌شد و آشنا بودیم، تمریناتی که از خود قرآن برای روخوانی و روان‌خوانی داشتیم بسیار تأثیر داشت.

وی که 23 سال سن دارد و در ترم پنجم مقطع کارشناسی در دانشگاه محقق اردبیلی تحصیل می‌کند، افزود: دوره تجوید هم واقعاً برای من تازگی داشت، کم و بیش مطالب را می‌دانستم اما نه به این وسعت؛ بعد از کلاس تجوید نیز کلاس روش تدریس استاد تک‌فلاح را داشتیم که بهترین دوره‌ای است که در آن شرکت کردم، واقعاً عالی بود، بعد از آن هم در کلاس‌های استاد آراسته با عنوان سبک زندگی علوم قرآنی شرکت کردیم.

حسن‌زاده بیان کرد: تنها مشکل کوتاه بودن زمان کلاس‌های استاد سرلک و جوان آراسته بود؛ هر جلسه در حدود 10 تا 12 دقیقه بود که هم برای استاد سخت بود و هم برای ما که می‌خواستیم بخوانیم، اگر زمان این کلاس‌ها طولانی بود بهتر می‌شد وگرنه محتوا، دروس و ... مشکلی نداشت و بسیار عالی بود، البته ایام ماه رمضان بود و شاید برای اینکه دانشجویان اذیت نشوند و اینکه کم کم دوران امتحانات و میان ترم و ... بود، برای اینکه هم در وقت صرفه‌جویی شود و هم مطالب باید ارائه می‌شد، به این شکل برنامه‌ریزی شده بود.

وی درباره نحوه آشنایی‌ خود با این دوره، اظهار کرد: از دوران مدرسه با قرآن آشنایی داشتم و در مسابقات قرائت که بین مدارس برگزار می‌شد شرکت می‌کردم و این علاقه از کودکی وجود داشت. کاملاً اتفاقی فراخوان ثبت نام این دوره را در کانال دانشگاهمان دیدم، دقیقاً آخرین روز مهلت ثبت نام بود و من با علاقه شخصی و اینکه فکر می‌کردم کلاس‌های آموزش روخوانی و روانخوانی باشد در آن ثبت نام کردم و  فکر نمی‌کردم در این حد جدی باشد.

این دانشجوی دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: مفیدترین دوره‌ای که در کل عمرم شرکت کردم این دوره بود، در ترم پیش بابت نمره‌ای که گرفته بودم خیلی ناراحت و ناامید بودم و لطف خدا بود که آخرین روز مهلت ثبت نام فراخوان را دیدم و ثبت نام کردم. همیشه به خانواده می‌گویم که 12 سال مدرسه و دانشگاه یک طرف اما این چند ماه دوره یک طرف، محتوای آموزشی و کلاس‌های استاد تک فلاح واقعاً عالی بود. جدا از روش‌های تدریس، مهارت‌های زندگی را به ما آموزش می‌دادند. زمان کلاس اصلاً تصور نمی‌کردم که کلاس‌ها مجازی است، گویی در کلاس‌ها حضور دارم، اساتید بسیار عالی تدریس می‌کردند، فیلم‌ها و فایل‌ها نیز عالی و بدون ایراد بودند.

وی بیان کرد: شرکت در این دوره باعث تفاوت نگرشم شد، فکر می‌کردم دوره‌های مجازی فقط برای وقت گذراندن باشد، اما تجربه متفاوتی را کسب و مشاهده کردم که بسیار با جدیت و علاقه کار را جلو می‌برند و تشویق می‌کنند، بدین جهت علاقه‌مند شدم که ادامه دهم.

حسن‌زاده بیان کرد: زمان کلاس‌ها را به گونه‌ای تنظیم می‌کردند که با کلاس‌های دانشگاهی‌مان مطابقت نداشته باشد و بتوانیم هم به کلاس‌های دانشگاهی‌مان هم به کلاس‌های دوره برسیم. امیدوارم دوره در ترم‌ها و سال‌های بعد، برای دانشجویان دیگر ادامه داشته باشد تا به این مسیر بیایند و با قرآن آشنا شوند. پیشنهاد می‌کنم اطلاع‌رسانی حالت گسترده‌ای داشته باشد و حتی در تلویزیون نیز تیزر آن منتشر شود تا افراد علاقه‌مند بیشتری مطلع شوند. اگر به طور اتفاقی فراخوان را نمی‌دیدم هیچگاه متوجه برگزاری چنین دوره‌ای نمی‌شدم و ثبت نام نمی‌کردم اما اگر اعلام فراخوان‌ها گسترده باشد، بسیار بهتر است.

انتهای پیام
captcha