بهره‌مندی از تأمین مالی اسلامی برای رسیدن به اقتصاد پایدار در برونئی
کد خبر: 3975404
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۶

بهره‌مندی از تأمین مالی اسلامی برای رسیدن به اقتصاد پایدار در برونئی

وزیر کشور برونئی بر استفاده از نظام تأمین مالی اسلامی در این کشور برای رسیدن به اقتصادی پایدار تأکید کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از Borneo Bulletin، آوانگ ابوبکر بن حاجی آپونگ (Awang Abu Bakar bin Haji Apong) وزیر کشور برونئی بر پتانسیل تأمین مالی اسلامی برای فعال کردن پیشرفت اقتصادی ـ اجتماعی  این کشور تأکید و تصریح کرد بازده مالی حاصل از آن تأثیرات مثبت اجتماعی و زیست محیطی به همراه دارد.

وی در افتتاحیه کنفرانس بازار سرمایه اسلامی برونئی دارالسلام (BICAM 2021)، گفت: ویژگی تقسیم ریسک در تأمین مالی اسلامی(ریسک: نوسان در عایدی سرمایه) و همسویی آن با شریعت آن را به وسیله‌ای برای ایجاد یک اقتصاد پایدار تبدیل می‌کند.

وزیر کشور برونئی افزود: با این وجود، پتانسیل ایجاد راه حل‌ها و فرصت‌های نوآورانه در حوزه تأمین مالی اسلامی تا حد زیادی استفاده نشده است، به ویژه در بخش بازار سرمایه اسلامی.

آپونگ گفت: در این راستا، استفاده از مجموعه متنوعی از ابزارهای مالی مانند ابزارهای مالی اجتماعی اسلامی (زکات ، وقف و صدقه) ، صکوک و فین تک اسلامی می‌تواند بیشتر مورد بررسی قرار گیرد تا به حوزه تأمین مالی اسلامی کمک کند.

اقتصاد برونئی در جنوب شرق آسیا بر‌اساس صادرات نفت و محصولاتی مانند کائوچو است. با این همه نوسانات بازار نفت باعث شده که مقامات این کشور سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در حوزه تأمین مالی اسلامی و گردشگری حلال انجام دهند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha